Dacă în articolul precedent ți-am vorbit despre o plantă care poate prelungi viața a 70% dintre bolnavii de cancer, astăzi vreau să îți dezvălui 3 motive pentru care este bine să mănânci ciocolată. Ți se pare de neconceput ca un nutriționist să-ți recomande ciocolată? Da, ciocolata în cantități mari îngrașă. Dar 20 g de ciocolată neagră pe zi poate face minuni pentru sănătate.

Citește articolul și descoperă cele 3 motive pentru care îți recomand să consumi ciocolată.

Ciocolata și riscul de accident vascular cerebral

Dacă nu ar îngrășa, consumul de ciocolată ar atinge probabil niște cifre incredibile la nivel mondial. Din păcate, gustul delicios al ciocolatei este rezultatul hipercaloric al combinațiilor nefericite dintre zahăr și grăsimi saturate. Zahărul, grăsimile și excesul de calorii din ciocolată nu sunt bune pentru organism. Dar ciocolata mai conține ceva: pudra de cacao, care este de departe unul dintre cele mai sănătoase ingrediente.

Consumul de ciocolată neagră

Se știe deja că ciocolata neagră are efect benefic asupra arterelor ce duc sângele spre inimă (coronariene), pe care le dilată în numai 2 ore, îmbunătățind asftel circulația și activitatea inimii (A J Flammer et al. Dark chocolate improves coronary vasomotion and reduces platelet reactivity. Circulation 2007).

Vezi aici cum poți folosi ciocolata ca medicament anti-oboseală!

Dar beneficiile ciocolatei nu se opresc aici. Și ca să demonstreze acest lucru, cercetătorii au testat efectul acesteia asupra arterelor periferice. Astfel, 20 de pacienți au fost testați după două ore de la consumul de 40 g de ciocolată neagră, cu 85% cacao, și după consumul de ciocolată cu lapte. După ciocolata neagră, pacienții au putut să meargă mai mult cu 12 minute și 17 secunde decât înainte de a consuma ciocolată. Persoanele care au mâncat ciocolată cu lapte n-au înregistrat modificări notabile. (Loffredo L, Perri L, Catasca E, Pignatelli P, Brancorsini M, Nocella C, De Falco E, Bartimoccia S, Frati G, Carnevale R, Violi F. Dark chocolate acutely improves walking autonomy in patients with peripheral artery disease. J Am Heart Assoc. 2014)

Riscul de accident vascular

Și asta nu e tot! Cercetătorii au testat și efectele ciocolatei asupra arterelor care duc sângele la creier. Ei au descoperit că cei care consumă ciocolată par să fie mai puțin predispuși accidentelor vasculare cerebrale decât cei care nu consumă ciocolată. (Larsson SC, Virtamo J, Wolk A. Chocolate consumption and risk of stroke: a prospective cohort of men and meta-analysis. Neurology. 2012). Este adevărat că persoanele care consumă ciocolată neagră tind să aibă și comportamente mai sănătoase, precum activitatea fizică regulată și consumul de alimente sănătoase, însă recomandarea privind consumul de cacao rămâne în picioare ca un obicei sănătos.

Așadar, conform celor mai recente studii, consumul de ciocolată neagră pare să scadă riscul de accident vascular cerebral. Așa că începe și tu chiar de azi cu o gustare formată din 20 g de ciocolată neagră. Alege una cu un conținut mare de cacao. Cu cât este mai amară, cu atât este mai sănătoasă.

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!