Astăzi vreau să-ți dezvălui ce aliment pe care și tu îl consumi în mod frecvent te poate împiedica să slăbești așa cum ți-ai dori.

Citește articolul și descoperă de ce să mănânci mai puțină carne dacă vrei să slăbești.

Legătura dintre consumul de carne și greutate

Carnea are o densitate calorică mare și grăsimi multe, normal că îngrașă! Da, dar nucile și semințele au număr dublu, chiar triplu de calorii și mai multe grăsimi. Consumate însă în cantitate moderată, ele accelerează metabolismul și arderea grăsimilor (Natoli S, McCoy P. A review of the evidence: nuts and body weight. Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition 2007)

Acest paradox nutrițional a fost analizat de un studiu „EPIC“, care a asociat consumul de carne cu creșterea în greutate, chiar și când numărul de calorii este controlat.

Carnea îngrașă, chiar și cu caloriile la control

În primul rând, ce presupune acest studiu EPIC (Vergnaud AC et alii. Meat consumption and prospective weight change in participants of the EPIC-PANACEA study. American Journal of Clinical Nutrition. 2010 Aug)? Da, exact, un studiu de proporții epice, efectuat pe 103.455 de bărbați și peste 270.000 de femei din 10 țări, cu vârste cuprinse între 25 si 70 de ani, cărora li s-a monitorizat greutatea timp de 5 ani!

Ce au descoperit cei peste 50 de oameni de știință implicați în proiect? „Consumul total de carne a fost asociat cu creșterea în greutate la bărbați și femei, atât la subiecții cu greutate normală, cât și la cei cu exces de greutate, precum și la fumători și nefumători.“

Click aici și descoperă ce tip de carne ajută la scăderea colesterolului!

Concluzia lor a fost mai mult decât logică: „Rezultatele noastre sugerează că o scădere a consumului de carne ar putea îmbunătăți managementul greutății“. Mai mult, legătura dintre carne și creșterea în greutate a rămas chiar și după ce numarul de calorii a fost pus sub control. Adică dintre două persoane care au avut același aport caloric, cea care a consumat carne a luat mai mult în greutate.

Care și cât îngrașă cel mai mult?

Un aport de 250 g de carne pe zi duce la o creștere anuală cu 422 g mai mare decât cea câștigată cu o dietă cu același număr de calorii, dar cu un conținut mai redus de carne. După 5 ani, această diferență este de peste 2 kg. Același număr de calorii, și totuși peste 2 kg în plus la cei ce consumă carne.

Dar nu cotletul este cel mai rău personaj din poveste. „Cea mai puternică legatură cu schimbările anuale în greutate a fost observată în cazul cărnii de pasăre“.

Concluzia cercetătorilor este la fel de epică precum studiul:  „Rezultatele noastre sunt în favoarea unei recomandări publice de a reduce consumul de carne în scopul îmbunătățirii sănătății.“

Renunță și tu la consumul de carne cel puțin o dată pe săptămână. Începe chiar de azi, înlocuind carnea de la prânz cu o supă de fasole și o salată generoasă de murături.

Click aici daca vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Daca ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!