In ultimele doua articole ti-am vorbit despre cum poti sa iti normalizezi colesterolul prin dieta. Si, asa cum am descoperit impreuna, campioanele sunt legumele si fructele. Pietele sunt pline de legume si fructe de sezon dar pe care sa le alegi: pe unele ecologice sau „conventionale”?

Ca sa punem capat dilemei, astazi o sa-ti vorbesc despre alimentele organice.

Citeste articolul si descopera daca intr-adevar alimentele organice sunt cele care au rolul decisiv in mentinerea sanatatii celor care le consuma.

Alimentele bio sunt mai sanatoase?

Pana acum vreo doua generatii, toata hrana noastra era organica… Este oarecum ironic ca ceea ce in prezent numim „alimente conventionale” nu sunt deloc conventionale, ci crescute cam artificial.

Ingrijorarea fata de expunerea la pesticide este absolut normala, deci o putem reduce consumand alimente crescute ecologic?

Sa fie de vina alimentele conventionale sau dieta „clasica”?

Exista doua studii pe populatia generala care au starnit ingrijorarea privind pesticidele. Unul a descoperit o crestere de 50 pana la 70% in prevalenta ADHD in randul copiilor in cazul carora s-au descoperit pesticide in urina (M F Bouchard et al. Attention-deficit/hyperactivity disorder and urinary metabolites of organophosphate pesticides. Pediatrics. 2010).

Al doilea studiu a descoperit prevalenta tripla a cancerului testicular in randul barbatilor cu un nivel ridicat de pesticide organoclorurate in sange (F Giannandrea et al. Pesticide exposure and serum organochlorine residuals among testicular cancer patients and healthy controls. Journal of Environmental Scienece and Health. 2011).

Problema este ca pesticidele din aceste studii provin din peste, carne si lactate, iar o dieta care se bazeaza preponderent pe aceste alimente ar putea explica cresterea ratelor de cancer testicular in multe tari occidentale in ultimii 60 de ani. Asadar, nu sunt de vina legumele si fructele conventionale, ci grasimile traditionale…

Alimente organice sau dieta mai sanatoasa?

Prin consumul de alimente crescute organic putem reduce expunerea la pesticide, dar ramane neclar daca o astfel de reducere a expunerii este relevanta clinic (J Forman , J Silverstein. Organic foods: health and environmental advantages and disadvantages. Pediatrics. 2012).

Tocmai pentru a evalua relevanta, oamenii de stiinta au comparat starea de sanatate a celor care consuma alimente ecologice cu a celor care nu o fac (M Huber et al. Organic food and impact on human health: Assessing the status quo and prospects of research. NJAS-Wageningen Journal of Life Sciences, 2011).

Un studiu mai relevant in acest sens, efectuat anul trecut in Marea Britanie, a fost primul care a examinat asocierea dintre consumul de alimente ecologice si riscul ulterior de cancer. Singura reducere semnificativa a riscurilor care s-a descoperit a fost pentru limfomul non-Hodgkin (stiu, nici eu nu am prea auzit de el…) (K E Bradbury et al; Million Women Study Collaborators. Organic food consumption and the incidence of cancer in a large prospective study of women in the United Kingdom. British Journal of Cancer, 2014).

Cei ce consuma alimente organice sunt mai sanatosi pentru ca sunt preocupati de sanatatea lor si fac multe alte optiuni ce le mentin starea de bine. Desi alimentele ecologice ne tin departe de pesticide, la nivel clinic nu exista inca mari avantaje demonstrate.

Incepe chiar de azi sa adopti un stil de viata mai sanatos si vei observa beneficii imediate! Mananca o salata bogata in legume la pranz, iar dupa masa fa o plimbare de 15-30 de minute.

Iar daca vrei sa scapi de grija pesticidelor din legume si fructe, incearca metoda pe care ti-am prezentat-o la inceputul lui iunie. Da click aici si descopera metoda!

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!