Ficatul e laboratorul corpului uman. De probleme cu ficatul (din experiența mea de medic) nu suferă doar cei care au avut hepatită sau cei care întrec măsura cu alcoolul.

De dureri de ficat și de alte simptome prin care ne dăm seama că funcția de detoxifiere a ficatului nu mai e cea din tinerețe, suferă mulți dintre pacienții mei atunci când vin la mine.

Dau azi un nou exemplu cum o legumă poate ajuta ficatul mult mai mult decât un pumn de medicamente. Și face asta într-un mod un pic ciudat, care m-a surprins și pe mine.

Broccoli – cel mai bun detoxifiant al ficatului

Rafturile din farmacii sunt pline de oferte „2 + 1 gratis” pentru detoxifierea ficatului.

Cu alte cuvinte, mai ia o pastilă să detoxifiezi ficatul intoxicat deja de prea multe pastile! Un paradox convenabil pentru producătorii de medicamente…

Detoxifierea este făcută, de fapt, de ficatul nostru zi de zi. Ce poți tu să faci este să „susții” enzimele detoxifiante, iar sulforafanul este cel mai puternic stimulator al acestora (Nestle M, Broccoli sprouts as inducers of carcinogen-detoxifying enzyme systems: clinical, dietary, and policy implications).

Citește și: Ce aliment îți protejează ficatul!

Broccoli PRODUCE mai mult sulforafan decât orice altă vegetală cunoscută (Jed W. Fahey, Yuesheng Zhang and Paul Talalay, Broccoli sprouts: An exceptionally rich source of inducers of enzymes that protect against chemical carcinogens, publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA, 1997).

Broccoli „PRODUCE” și nu „CONȚINE” detoxifiantul ficatului?

Un alt miracol sau paradox, al naturii de această dată… Broccoli nu conține, de fapt, niciun gram de sulforafan… până nu îl muști! Broccoli își amestecă enzimele și produce sulforafan când îl mestecăm.

Așadar, pune puțin suc de lămâie, niște usturoi sau condimente și mestecă bine! Cu cât mesteci mai bine, cu atât mai mult sulforafan se produce!

Click aici și află cum să-ți protejezi plămânii cu broccoli!

Într-un alt studiu (Theresa A, Shapiro et al., Chemoprotective glucosinolates and isothiocyanates of broccoli sprouts: metabolism and excretion in humans, publicat in Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention) participanților li s-a cerut în primele două zile să înghită broccoli nemestecat, iar în a treia zi să îl mestece. Diferențele de absorbție a sulforafanului au fost considerabile, evident, în a treia zi.

În concluzie, cea mai naturală metodă de detoxifiere a ficatului îți stă zilnic la îndemână prin umilul broccoli.

Consumarea sub formă de piure sau mestecarea îndelungată produce sulforafan, cel mai puternic stimulent al ficatului, care se ocupă zi de zi de detoxifierea organismului.

Nu uita însă, că cea mai bună metodă de detoxifiere este să nu introduci toxinele în corpul tău! Mai puține prăjeli, carne și E-uri…

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!