La inceputul saptamanii iti vorbeam despre cum nucile romanesti sunt o sursa nebanuita de sanatate. Astazi vreau sa-ti dezvalui care este cea mai buna dieta pentru omul modern.

Citeste articolul si afla ce sa mananci astfel ca organismul tau sa nu aiba de suferit.

Dieta naturala a omenirii

De-a lungul timpului, oamenii au consumat diferite alimente, in functie de necesitatile lor, adaptandu-se in permanenta la nevoile corpului lor. Intrebarea fireasca este insa ce fel de dieta i se potriveste omului modern?

Evolutia omenirii si a dietelor sale

Exista trei teorii ample despre evolutia  omenirii si produsele alimentare. Una dintre ele sustine faptul ca oamenii s-au adaptat la produsele agricole in ultimii 10.000 de ani. A doua teorie considera ca 10.000 ani reprezinta de fapt o secunda din punctul de vedere al evolutiei lumii, astfel incat oamenii s-au adaptat la diete care contin multa carne macra. O alta abordare priveste lucrurile putin altfel. Astfel, cea de-a treia teorie sustine ca pe parcursul anilor nostri cu adevarat de formare,  oamenii s-au hranit in cea mai mare parte cu frunze, flori și fructe.

Vrei să slăbești și nu știi de unde să începi? Click aici dacă vrei ca eu și echipa KiloStop să te însoțim pe acest drum!

Acest lucru ar putea explica de ce fructele si legumele nu sunt doar bune pentru noi, ci chiar vitale pentru supravietuirea noastra. Suntem de fapt una dintre putinele specii care ar putea sa moara in lipsa consumului de fructe si legume, in special din cauza deficitului de vitamina C, care poate provoca boli mortale. (K Milton. Nutritional characteristics of wild primate foods: do the diets of our closest living relatives have lessons for us? Nutrition. 1999 Jun;15(6):488-98.)

Omul modern si dieta bazata pe plante

In mod traditional,  omul a consumat o dieta bazata pe plante, alimente bogate in antioxidanti. In acest fel organismul uman nu mai era nevoit sa isi creeze propriul sistem antioxidant. Pur si simplu oamenii lasau plantele, in special fructele, sa isi faca treaba, nefiind nevoiti sa isi produca propria vitamina C vitala vietii.

Chiar avocatii dietei low-carb pledeaza pentru consumul mai multor legume comparativ cu practicantii dietei occidentale standard. Exista aceasta perceptie cum ca adeptii dietei low-carb consuma in special carne de vita, unt si sunca, insa acest lucru nu este adevarat. Un studiu pe o comunitate care consuma produse sarace in carbohidrati pe internet a demonstrat ca leguma cea mai consumata de catre acestia este salata. (R D Feinman, M C Vernon, E C, Westman. Low carbohydrate diets in family practice: what can we learn from an internet-based support group. Nutr J. 2006 Oct 2;5:26.)

Astfel, cea mai importanta concluzie a tuturor studiilor de diete ancestrale este probabil aceea potrivit careia dietele bazate in mare parte pe alimente vegetale mentin sanatatea organismului si prelungesc semnificativ viata omului.

Asa ca incepe si tu chiar de azi si umple-ti cosul de cumparaturi cu cat mai multe legume proaspete si cat mai colorate. Prepara-ti apoi o supa de legume pentru pranz, pe care o poti consuma alaturi de o portie de legume la cuptor, gratinate cu branza tofu.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!