Miscarea e un mare ajutor pentru slabit. Fara dieta s-a dovedit ineficace, insa duo-ul „grija la mancare” + miscare este unul de succes.

Sportul totusi, are efectele lui speciale. Te face sa te simti bine, sa te simti invingator. Merita sa il folosim mereu, atunci cand ii putem face loc in viata noastra.

Azi vorbesc despre ce sa faci dupa miscare intensa sa iti revii. Mai precis sa scapi de febra si oboseala musculara.

Care sunt fructele care reduc febra musculara?

Stiai ca unii alergatori de cursa lunga mananca cirese dupa maraton ca sa reduca febra musculara de a doua zi si sa le grabeasca recuperarea?

Febra musculara de a doua zi dupa antrenament nu are legatura cu acidul lactic ce produce arsuri si dureri de muschi in timpul efortului, ci cu inflamarea musculara.

Din fericire, exista solutii naturale si pentru aceasta problema: fructele!

Remediul cu ciresele folosit de atleti nu este un leac babesc, ci stiinta (G. Howatson et al., Influence of tart cherry juice on indices of recovery following marathon running, publicat in Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 2010)!

Asa cum s-a demonstrat si cu alta ocazie (D. S. Kelley et al., Consumption of Bing sweet cherries lowers circulating concentrations of inflammation markers in healthy men and women, publicat in Journal of Nutrition, 2006), 45 de cirese pe zi adaugate la dieta femeilor si barbatilor reduc nivelul de inflamatie din organism.

Dar ce se intampla cu muschii durerosi si inflamati cand bei suc de cirese? Un studiu din 2006 (D. A. J. Connolly et al., Efficacy of a tart cherry juice blend in preventing the symptoms of muscle damage, publicat in British Journal of Sports Medicine) a aratat ca febra musculara a fost considerabil redusa in cazul barbatilor ce au baut 350 ml de suc de cirese de doua ori pe zi, timp de 8 zile.

Fructe purpurii inainte si dupa

Doar ciresele pot reduce febra musculara? Nu, se pare ca si afinele au calitati similare (L. S. McAnulty et al., Effect of blueberry ingestion on natural killer cell counts, oxidative stress, and inflammation prior to and after 2.5 H of running, publicat in Applied Physiology, Nutrition and Metabolism, 2011)! Studiul american a aratat ca 250 g de afine pe zi, timp de 6 saptamani si 375g consumate cu o ora inainte de 2 ore si 30 de minute de alergare reduce considerabil stresul oxidativ si inflamatia.

Cam multe afine pe zi, dar este un studiu pentru sportivii de performanta. Pentru miscare de mentinere, cauta capsuni sau orice fel de fructe de padure.

Consumate inainte si dupa antrenamente, capsunile, ciresele sau fructele de padure reduc febra musculara datorita continutului lor ridicat de flavonoizi.

Poti gasi cirese, visine sau afine congelate si in extrasezon. Merita sa mananci zilnic 30-50 g si 200 g inainte si dupa un efort intens.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, trimite-l si la prieteni.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!