Cat de eficiente sunt suplimentele cu vitamina C?

Multe persoane aleg suplimente cu vitamina C in sezonul rece pentru a se feri de raceala. Dar chiar este aceasta o alegere buna?

Citeste articolul si afla cat de eficiente sunt suplimentele cu vitamina C.

Care este aportul optim de vitamina C?

Doza zilnica recomandata pentru vitamine a fost timp de multi ani calculata in functie de preventia deficientelor, tinand cont de o anumita marja de siguranta. Dar, cantitatea minuscula de vitamina C, de exemplu, necesara pentru evitarea scorbutului nu reprezinta aportul ideal pentru o sanatate optima. Asadar, cum se calculeaza acesta si care este cea mai buna sursa?

Cata vitamina C absoarbe organismul

Din ingerarea a 15 miligrame de vitamina C, care reprezinta proportia unui sfert de portocala, corpul absoarbe aproximativ 90% din cantitate. Dar, din ingerarea unui supliment care contine 1.250 de miligrame de vitamina C organismul reuseste sa absoarba doar jumatate din cantitate, restul pierzandu-se in mucoasa intenstinala.

Nivelul ideal al aportului de vitamina C pare sa fie de aproximativ 200 de miligrame pe zi. Aceasta cantitate reuseste sa fie absorbita cu totul de organism. Orice cantitate mai mare decat aceasta este refuzata de organism, fiind depozitata in intenstin. De asemenea, vitamina C este reabsorbita in rinichi si retrimisa apoi in fluxul sanguin, pentru a mentine nivelul de vitamina C din sange la valoarea de aproximativ 70 sau 80 de micromoli per litru. Asadar, o cantitate de 10 ori mai multa vitamina C decat cea recomandata, adica 2000 de miligrame, este inutila intrucat ea va fi respinsa si pierduta de organsim. (Frei B, Birlouez-Aragon I, Lykkesfeldt J. Authors’ perspective: What is the optimum intake of vitamin C in humans? Crit Rev Food Sci Nutr. 2012)

Suplimente de vitamina C?

Dar toate aceste date se refera la aportul de vitamina C natural, studiile neputand demonstra astfel de beneficii si pentru suplimentele din comert. Acestea nu pot proteja organismul impotriva atacurilor de cord sau accidentelor vasculare cerebrale. (Chen GC, Lu DB, Pang Z, Liu QF. Vitamin C intake, circulating vitamin C and risk of stroke: a meta-analysis of prospective studies. J Am Heart Assoc. 2013)

Multi oameni consuma suplimente de vitamina C intrucat considera ca nu pot obtine aportul necesar doar din legume si fructe. Insa aproape orice aliment care contine vitamina C are in compozitie aproximativ 50 de miligrame din aceasta vitamina.

Asadar, natura ofera omului exact ceea ce organismul ii cere. Incepe si tu chiar de azi cu o salata generoasa de patrunjel. Asta pentru ca patrunjelul contine cea mai mare cantitate de vitamina C dintre toate fructele si legumele.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare