Daca saptamana trecuta ti-am aratat ce sa mananci ca sa ai o stare de spirit mai buna, astazi vreau sa-ti arat ce se intampla in organismul tau daca mananci nuci.

Citeste articolul si descopera cate nuci sa mananci zilnic ca sa profiti din plin de beneficiile lor.

Nucile prelungesc viata

Stiu ca am mai vorbit despre nuci (fructe in coaja tare), dar sunt necesare multe cuvinte ca sa le lauzi asa cum se cuvine. Pentru ca sunt, intr-adevar, superalimente care au grija de sanatatea si de greutatea ta. Dar au grija si de viata ta, pentru ca iti prelungesc sansele de a trai mai mult si mai sanatos.

De ce sa mancam nuci?

Un studiu important publicat in 2013 (Y. Bao et al. Association of nut consumption with total and cause-specific mortality. New England Journal of Medicine), care a observat 100.000 de oameni timp de 30 ani, pornea de la contextul ca se demonstrase deja ca un consum crescut de nuci se asociaza cu un risc redus de boli cronice, inclusiv diabet si boli cardiovasculare, cu un colesterol mai scazut si cu multe alte imbunatatiri…

Dar se putea demonstra ca cei ce mananca nuci traiesc mai mult? Cercetatorii de la Harvard au examinat asocierea dintre consumul de nuci si mortalitate.

Si da, cei care au mancat nuci in fiecare zi au trait mai mult, indiferent daca erau mai grasi sau mai slabi, mai activi sau mai sedentari… Mai mult, in randul celor care au consumat nuci zilnic s-au inregistrat mai putine decese cauzate de cancer, boli de inima si boli respiratorii.

Si cate nuci sa mancam?

In regula, deci nucile sunt bune pentru sanatate, dar sunt pline de grasimi! Cum ramane cu silueta, cand nucile au de la 500 de Calorii in sus pe 100 g?

Si iata paradoxul nucilor: zeci de studii adunate si analizate intr-o meta-analiza (G. Flores-Mateo et al. Nut intake and adiposity: Meta-analysis of clinical trials. American Journal of Clinical Nutrition, 2013) arata ca nucile in dieta inseamna o talie mai subtire, mai putine kilograme si un risc scazut de obezitate. Nu-ti bate capul, nici cercetatorii nu au inteles prea bine de ce.

Intr-un alt studiu (X. Wang Et al. Effects of pistachios on body weight in Chinese subjects with metabolic syndrome. Nutritional Journal, 2012), participantii au mancat zilnic, la intamplare, fie deloc, fie 42 g, fie 70 g de fistic timp de 3 luni pe post de gustare de dupa-amiaza. Rezultatele privind greutatea participantilor au fost aceleasi, indiferent de cat fistic au consumat: nicio crestere in greutate.  

Perfect, deci cate nuci trebuie sa mancam ca sa traim mai mult? Minim o portie de 30 g pe zi iti prelungeste viata si scade riscurile de cancer, dar nu trebuie sa renunti la ele niciodata.

Nuci, alune, fistic, macadamia, migdale, caju, alune de pamant, pecan… Toate sunt grozave pentru sanatate. Alege-ti preferatele. Alterneaza-le. Dar nu uita sa mananci o portie de 30 g in fiecare zi. Te protejeaza de boli grave si te ajuta sa traiesti mai mult.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!