Data trecuta ti-am aratat care sunt secretele unei alimentatii care combate inflamatia din corp. Astazi vreau sa-ti arat care este cea mai buna dieta pentru ficatul gras.

Citeste articolul si afla la ce concluzie au ajuns cercetatorii.

Prevenirea afectiunilor hepatice non-alcoolice

Afectiunile hepatice non-alcoolice reprezinta urmatoarea epidemie globala a omenirii. Depozitele de grasime din ficat conduc la acumularea de grasime asimptomatica, ceea ce poate duce la cicatrici hepatice, ciroza, cancer la ficat, insuficienta hepatica si deces.

Fast-food-ul este principala cauza, pentru ca este asociat cu aportul de bauturi acidulate si carne procesata. O doza de bautura acidulata pe zi creste acumularea de grasime in ficat cu 45%.

Aportul de grasimi animale asupra ficatului

In documentarul “Super Size Me”, Morgan Spurlock mananca in mod excesiv la McDonald`s timp de o luna. In mod predictibil, greutatea lui, tensiunea arteriala si colesterolul cresc semnificativ. La fel si enzimele sale hepatice, semn ca celulele hepatice sunt pe moarte. Acelasi experiment a fost facut si de un grup de femei si barbati care au consumat doua mese pe zi de fast-food, iar in termen de doar o saptamana au inregistrat aceleasi cresteri ale valorilor hepatice. (S Kechagias, A Ernersson, O Dahlqvist, P Lundberg, T Lindström, F H Nystrom; Fast Food Study Group. Fast-food-based hyper-alimentation can induce rapid and profound elevation of serum alanine aminotransferase in healthy subjects. Gut. 2008).

Se pare ca grasimea si zaharul determina toate aceste probleme, insa nu toate grasimile sunt la fel de daunatoare. O dieta mediteraneana formata din fructe, legume, cereale integrale si boabe este asociata cu boli de ficat mai putin severe, probabil datorita efectelor sale antiinflamatorii si antioxidante. O dieta bazata pe plante poate, de asemenea, sa imbunatateasca bacteriile bune din intestinul nostru. Consumul de grasimi animale, pe de alta parte, faciliteaza dezvoltarea bacteriilor rele care contribuie la bolile cronice ale ficatului. Colesterolul gasit in oua, carne si lactate oxideaza receptorii de ficat, crescand semnificativ nivelul de grasime din ficat.

Rolul colesterolului in aparitia afectiunilor hepatice

Cele mai multe studii recente ofera tot mai multe dovezi care sugereaza ca dezvoltarea grasimilor in ficat este strans legata de mentinerea colesterolului in valori normale prin dieta. (P Duewell, H Kono, K J Rayner, C M Sirois, G Vladimer, F G Bauernfeind, G S Abela, L Franchi, G Nuñez, M Schnurr, T Espevik, E Lien, K A Fitzgerald, K L Rock, K J Moore, S D Wright, V Hornung, E Latz. NLRP3 inflammasomes are required for atherogenesis and activated by cholesterol crystals. Nature. 2010).

Intr-un studiu efectuat timp de 13 ani pe 9.000 de adulti a fost descoperita o puternica asociere intre aportul de colesterol, spitalizare si deces de ciroza si cancer la ficat. Companiile farmaceutice exploateaza acest curent de afectiuni hepatice, producand tot mai multe medicamente care protejeaza ficatul. Dar schimbarea alimentatiei, printr-o dieta lipsita de grasimi animale si zahar, poate avea efecte mult mai bune.

Asadar, solutia fara efecte secundare este o dieta echilibrata, bazata cat mai mult pe plante, fructe si legume, care au un rol protectiv asupra organismului.

Incepe si tu chiar de astazi sa mananci un fruct preferat, de marime medie, la gustarea de dimineata, in loc de dulciuri sau alte rontaieli.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!