Cea mai mare greseala pe care o faci cand gatesti carnea

Pentru ca se apropie Craciunul, astazi vreau sa iti arat cum poti sa prepari carnea astfel incat sa nu o transformi intr-o sursa de cancer.

Mai mult, consuma carnea alaturi de o salata mare de legume. Pentru ca asa cum iti spuneam saptamana trecuta, legumele sunt calea sigura catre suplete pana la adanci batraneti.

Citeste articolul si descopera cea mai sigura metoda prin care sa gatesti carnea.

Cum sa prepari carnea ca sa nu faci cancer

Dupa cum stii deja, carnea este o sursa de proteine complete, esentiale dezvoltarii si mentinerii organismului.

Insa prepararea ei gresita o poate transforma intr-o sursa de cancer… Si nu este vorba numai de prajirea in ulei, care este, pe deasupra, cea mai sigura sursa de ingrasare…

Amatorii de fripturi foarte bine facute pe gratar sau la cuptor trebuie avertizati: sunt in mare pericol! S-a demonstrat deja (W Zheng et alii. Well-done meat intake and the risk of breast cancer, publicat in Journal of National Cancer Institute in 1998) ca exista o legatura stransa intre consumul de carne arsa si cancerul la san.

Un studiu similar din 2011 (Sanoj Punnen et alii, Impact of Meat Consumption, Preparation, and Mutagens on Aggressive Prostate Cancer, publicat in PLoS ONE) a constatat ca acelasi tip de carne, preparata termic in exces, poate creste riscul de cancer la prostata.

Mai mult, alte studii recente asociaza consumul de carne “arsa” si cu alte tipuri de cancer: la rinichi, colon, plamani si pancreas, ultimele doua fiind fatale in majoritatea cazurilor.

Cum este posibil? In timpul arderii carnii in tigaie sau pe flacara (gratar), se elibereaza compusi mutageni. Iar la carnea de pui, temperatura nici nu trebuie sa fie atat de mare: coacerea la circa 180°C timp de 15 minute conduce la producerea semnificativa de mutageni…

Pentru amatorii de prajeli, sunca, pestele si puiul, cu precadere cel fara piele, sunt cele mai periculoase, eliminand cel mai ridicat nivel de compusi mutageni, conform unui studiu din 2007 (RJ Turesky, Formation and biochemistry of carcinogenic heterocyclic aromatic amines in cooked meats) publicat in Toxicology Letters.

Fripturi suculente sau carne fiarta

Asadar, cum sa preparam carnea ca sa nu facem cancer? Friptura suculenta, in sange (rare) sau mediu preparata (medium rare) este o alternativa care elimina o cantitate de 4 ori mai mica de mutageni decat cea emisa de o friptura bine facuta.

Care este, asadar, cea mai sigura metoda de preparare a carnii? Fierberea in apa sau la aburi ori inabusirea… O alta varianta de evitare a substantelor mutagene este coacerea acoperita, in hartie protectoare, care evita arderea.

Asadar, de aceste Sarbatori, opteaza si tu pentru una dintre variantele de preparare prezentate. Nu numai ca nu te vei ingrasa, ci astfel vei beneficia si de toti nutrientii pe care ii ofera carnea, fara riscul de a te imbolnavi.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare