Hipertensiunea este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru infarctul miocardic si accidentul vascular cerebral. Nu e de glumit! Si aproape o treime din populatia Romaniei ia medicamente pentru hipertensiune.

La KiloStop „vindecam” hipertensiunea prin slabit. Da, 5-10 kg date jos reduc de obicei numarul medicamentelor de tensiune la jumatate. Mai jos vei afla ce efect au, in plus, cerealele integrale.

ATENTIE: Cereale integrale inseamna bobul intreg, sau faina din bobul intreg! In plus, daca esti intr-un regim de slabit, intreaba inainte medicul tau Kilostop cand sa introduci cerealele integrale.

 

Cerealele integrale scad tensiunea (la fel ca medicamentele)

Pentru astazi, o intrebare simpla pentru hipertensivi: de ce sa iei medicamente pentru scaderea tensiunii arteriale cand ai putea obtine acelasi efect cu cereale integrale?

Greu de crezut, dar stiintific dovedit: trei portii zilnice de cereale integrale sunt la fel de eficiente ca medicamentele specializate in scaderea tensiunii arteriale.

O analiza a 147 de studii randomizate pe medicamente (Use of blood pressure lowering drugs in the prevention of cardiovascular disease: meta-analysis of 147 randomized trials in the context of expectations from prospective epidemiological studies de MR Law, JK Morris si NJ Wald, publicat de BMJ in mai 2009) arata ca medicamentele pot reduce riscul de a avea un atac de cord cu 15%, iar riscul de a avea un accident vascular cerebral cu circa 25%.

Aceleasi beneficii cu 3 portii de cereale integrale

Ce coincidenta! Un studiu efectuat un an mai tarziu (Effect of increased consumption of whole-grain foods on blood pressure and other cardiovascular risk markers in healthy middle-aged persons: a randomized controlled trial de P. Tighe et al, publicat de American Journal of Clinical Nutrition in octombrie 2010) arata ca se pot obtine exact aceleasi beneficii cu 3 portii zilnice (3x30g) de cereale integrale!

In regula, am inteles, cereale integrale in loc de medicamente pentru tensiune mare, dar ce fel de cereale? In niciun caz cele rafinate sau zaharisite…

Consumul de orez alb (White rice, brown rice, and risk of type 2 diabetes in US men and women by Q Sun et al, publicat de Archives of Internal Medicine in 2010) a fost asociat cu un risc cu 17% mai mare de diabet zaharat de tip 2. Inlocuit insa cu orez brun, se obtine o scadere de 16% a riscului, iar inlocuit cu ovaz si orz se obtine un risc de diabet zaharat cu 36% mai mic.

De fapt, o singura portie (30 g) de ovaz sau orz pe zi poate reduce nivelul colesterolului, ca bonus pe langa reducerea riscului de diabet.

Medicamentele pentru tensiune par acum cam inutile, nu-i asa? Mai ales ca orzul, ovazul si orezul brun vin la „flacon” cu carbohidrati de calitate si cu fibre, minerale si vitamine…

Uita de farmacie, sanatatea este in farfurie! Hipertensiunea se rezolva cu slabitul kilogramelor in exces si o alimentatie inteleapta!

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, trimite-l si la prieteni.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!