Cum sa arati la 40 de ani ca la 20

Te-ai intrebat care este secretul care le face pe unele persoane sa para mult mai tinere decat sunt de fapt? Cercetatorii le-au studiat si iata la ce concluzii au ajuns.

Citeste articolul si afla cum poti sa arati la 40 de ani ca la 20. Nu uita nici de articolul de saptamana trecuta, in care ti-am aratat ce sa mananci pe saturate fara sa te ingrasi.

Cum intarziem imbatranirea celulara prin dieta si miscare

Este posibil sa intarziem imbatranirea celulelor? Stiinta spune ca da. Managementul stresului prin meditatie e de mare ajutor, dar miscarea si dieta sunt la fel de folositoare.

Varianta 1: Miscarea ce lungeste telomerii

Telomerii lungi (varfurile cromozomilor din celule) sunt specifici tineretii, dar par sa se scurteze pe masura ce imbatranim. Scurtarea progresiva a telomerilor duce la moartea celulelor sau transformarea in cancer, afectand sanatatea si durata de viata a unui individ. Dar scurtarea telomerilor redusa sau amanata? Cum? Miscarea zilnica, la orice varsta, este o optiune evidenta.

Rezolva miscarea problema scurtarii telomerilor? Un studiu pe 2400 de gemeni a aratat ca miscarea creste si muschii, dar lungeste si telomerii. Iar participantii erau trecuti de 40 de ani. (L F Cherkas, GL Surdulescu et al. The association between physical activity in leisure time and leukocyte telomere length. Archives of Internal Medicine. 2008)

Merge si la 50? Da! Femeile care faceau miscare 3 ore pe saptamana aveau telomerii mai lungi decat grupul mai tanar, care facea miscare doar 30 de minute pe zi. (J Kim et al. Habitual physical exercise has beneficial effects on telomere length in postmenopausal women. Menopause. 2012)

Varianta 2: Puterea dietei

Ce se intampla daca luam si dieta in calcul? In faimosul studiu al dr. Ornish, participantii cu dieta exclusiv vegetariana au pierdut 10 kg in 3 luni mergand doar 30 de minute pe zi. Sa se fi lungit telomerii de la pierderea in greutate? Sau sa fi fost miscarea? (D Ornish et al. Increased telomerase activity and comprehensive lifestyle changes: a pilot study. Lancet Oncology. 2008).

Un studiu cu durata de 1 an, facut ca la carte, a raspuns acestei intrebari. Cercetatorii au luat 400 de femei si le-au impartit in 4 grupuri: 1. un grup de control care nu a facut nimic, sedentar, cu o dieta tipic americana; 2. un grup care a adaugat miscarea la dieta tipica; 3. un grup care a pierdut in greutate manancand aceeasi dieta nesanatoasa dar in portii mai mici; 4. un grup cu dieta nesanatoasa in portii mici, la care se adauga miscarea aerobica. (C Mason et al. Independent and combined effects of dietary weight loss and exercise on leukoctye telomere length in postmenopausal women. Obesity (Silver Spring). 2013)

Dupa un an, in mod surprinzator, nicio schimbare in lungimea telomerilor, la niciun grup! Pe cand grupul doctorului Ornish, cu dieta vegana si plimbare 30 de minute pe zi, in numai 3 luni, a slabit in medie 10 kg si si-a lungit semnificativ telomerii! Pai nu merita sa mananci vegetale? Prin urmare, mai puternica decat miscarea in procesul de mentinere a tineretii (si siluetei) este dieta sanatoasa.

Inflamatia, oxidarea, bolile, varsta si stresul ne scurteaza constant telomerii, imbatranindu-ne, uneori prematur. Putem sa luptam impotriva lor reducand stresul si consumand antioxidanti, dar mai ales printr-o dieta sanatoasa, cat mai vegetala, si exercitii fizice.

Ca sa ai rezultate si mai bune, afla Cum sa scapi de stresul care te ingrasa.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l citeasca si prietenii tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare