Numele meu este Cristian Panaite si sunt medic nutritionist, Fondator al Clinicii de Nutritie KiloStop. De mai mult de 8 ani ajut oamenii cu probleme de greutate sa slabeasca si sa se mentina sanatosi. Am 35 de ani, 2 copii, 1,87m si 74 de kilograme.

Vreau sa ofer 2 zile pe saptamana, marti si joi, timp de o luna, informatie scurta si concisa despre alimentatie sanatoasa. Nu voi da sfaturi de slabit pentru ca nu cred ca exista sfaturi generale care sa se aplice tuturor. Vor fi sfaturi de cum sa mananci cu adevarat inteligent.

Cum vor arata aceste articole: vor fi bazate pe studii stiintifice, scurte, aplicabile chiar de acum, si scrise in limbaj de oameni, nu de doctori.

Daca feedback-ul va fi bun si va fi primit bine de catre pacientii KiloStop, adica de tine, atunci voi continua si dupa aceasta luna sa scriu constant aceste articole de informare nutritionala.

Ce inseamna feedback bun pentru mine?

– Cate Reply la e-mailurile trimise primesc cu „Multumesc”, „Imi place”, „L-am gasit util”;

– La cati prieteni de-ai tai vor ajunge e-mailurile trimise de mine.

Daca nu vrei sa mai primesti aceste e-mailuri, vei avea un link special, pe care, daca dai click, vei fi dezabonat automat de la aceste mailuri cu informatii nutritionale.

Acum, mai jos ai primul e-mail.

Ce poti sa mananci in plus fara sa te ingrasi?

Avertisment: Poti aplica informatiile din articolul de mai jos daca esti in perioada de mentinere. Daca urmezi acum un program de slabit, te rog intreaba-ti medicul Kilostop inainte!

Poate ca te-ai intrebat de multe ori ce alimente ai putea adauga la dieta ta obisnuita, ca sa te simti mai satul(a), dar fara sa te ingrasi.

Ce-ar fi daca ti-as spune ca 200 de calorii in plus, zilnic, provenite din nuci sau fructe uscate ar putea fi exact ceea ce cauti?

Da, dar fructele uscate au multe calorii, nucile la fel. Ai putea crede ca, daca le adaugi zilnic la regimul alimentar obisnuit, siguri te ingrasi, nu-i asa? Nu, nu e chiar asa.

Caloriile din fructele uscate par ca dispar nu lasa nici o urma.

Un studiu efectuat in 2011 la Universitatea Loma Linda din California (Effect of Consumption of Dried California Mission Figs on Lipid Concentrations de Joycelyn M. Peterson, publicat in Annals of Nutrition & Metabolism, august 2011) a demonstrat ca 14 smochine uscate (330 de calorii), adaugate la dieta zilnica timp de peste 5 saptamani nu au dus la nicio crestere semnificativa in greutate. Adica un total de vreo 10.000 de calorii disparute fara urma…

Alt studiu similar efectuat la Universitatea din Florida (Daily apple versus dried plum: impact on cardiovascular disease risk factors in postmenopausal women de Chai SC, publicat in Journal of The Academy Nutrition and Dietetics, august 2012) a descoperit ca 200 de calorii provenite din mere sau prune uscate (cam un pumn din fiecare), adaugate zilnic la dieta obisnuita timp de un an nu au condus la cresteri semnificative in greutate. Cu alte cuvinte, peste 7000 de calorii consumate fara repercursiuni…

Surprinzator? Deloc! Bogatia de fibre solubile din fructele uscate i-a facut pe participanti sa manance mai putin fara macar sa-si propuna acest lucru. In aceste conditii, nucile nu ingrasa, ci accelereaza metabolismul!

Ce se intampla insa daca adaugam nuci la dieta zilnica? Probabil ca stii deja ca nucile accelereaza metabolismul, dar care ar fi efectul combinarii lor zilnice cu fructele uscate?

Vesti in acelasi sens vin de la un studiu recent de la Yale-Griffin Prevention Research Center din Derby (The effect of the addition of daily fruit and nut bars to diet on weight, and cardiac risk profile, in overweight adults de Davidi A, publicat in Journal of Human Nutrition and Dietetics, decembrie 2012), efectuat pe 100 de supraponderali.

Timp de doua luni, 50 au mancat ca de obicei, iar la cealalta jumatate li s-a adaugat doua batoane cu nuci si fructe uscate, adica 340 de calorii in plus zilnic.

Rezultatul? Nicio crestere in greutate! Nu iti recomand varianta batoanelor din comert, ci gustari zilnice separate de fructe uscate si nuci de orice fel.

Spre exemplu, poti manca 30 g de nuci (185 de calorii) la gustarea de dimineata si 50 g de caise sau prune uscate (150 calorii) la gustarea de ora 16.00. Sau 20 g de alune crude (140 calorii) la 10 dimineata si 65 g de curmale uscate (190 calorii) la 4 dupa-amiaza.

Este foarte important sa NU le mananci seara. Atunci, efectul pe care se bazeaza toate aceste studii, adica acela ca te vei simti plin si vei manca mai putin la masa urmatoare, nu se va mai putea manifesta, pentru ca nu mai exista masa urmatoare in acea zi.

Daca mananci inteligent, nu ai nevoie sa te chinui ca sa te mentii. Viata nu e o dieta continua!

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, trimite-l si la prieteni.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale.