Buna ziua!

Inainte sa citesti al doilea articol din seria pe care am promis-o, despre nutritie sanatoasa din fiecare marti si joi, vreau sa spun MULTUMESC!

Multumesc celor 751 de persoane care, in ultimele 2 zile mi-au trimis un reply cu incurajarile lor. Marturisesc ca mi-a fost frica sa incep aceste emailuri, asa ca multumesc din suflet celor care si-au luat din timp sa imi spuna parerea lor si sa ma sustina. Promit sa raspund tuturor acestor emailuri personal (stiu o sa-mi ia cateva zile :).

Articolul de azi e dedicat celor care au copii. Celor care nu au inca, pot incerca sfaturile pe copilul din ei :)

 

Cum sa nu-ti bati copilul sa manance sanatos?

Daca i-ai oferi copilului tau un buchetel de broccoli si o ciocolata, ce-ar alege? Probabil ciocolata, asa cum fac 4 din 5 copii…

Dar daca ai pune un abtibild cu personajul lui preferat pe broccoli? Studiile arata ca sansele cresc la 50% in momentul in care Spiderman apare lipit pe broccoli…

Descopera 5 trucuri – dovedite stiintific! – pe care le poti aplica zilnic ca sa-ti inveti copilul sa manance mai sanatos.

1. Imagini… cu lipici

Un abtibild lipit pe o leguma pe care copiii o ocolesc in mod obisnuit o poate face dintr-odata foarte atragatoare in ochii piticilor. Un studiu din 2012, publicat in Academic Journal (P136 Do Spokes-Characters Improve Consumption of Vegetables among Children? de A. Brunt) arata cum o imagine cu Spiderman care spune „Vrei niste fasole?” a determinat cu 37% mai multi baieti si cu 17% mai multe fete din clasele primare sa aleaga fasolea verde.

2. Marimea conteaza: dulciuri mai mici pentru pitici

Taie prajiturile sau alte tipuri de gustari dulci in doua pentru a scadea consumul de zahar sau indulcitori. Conform unui studiu din 2010 (D. Marchiori, L. Waroquier si O. Klein. Split them! Smaller item sizes of cookies lead to a decrease in energy intake in children), publicat in Journal of Nutrition and Education Behavior, micsorarea portiilor dulci a dus la scaderea consumului de dulciuri printre elevii de scoala generala cu 25% (circa 68 de calorii). Bucatele mai mici, inseamna ca mananca mai putin, natural. Fara sa le interzici nimic!

3. Denumiri cu puteri speciale

Pune fructelor sau legumelor denumiri cu beneficii pentru copii, precum „spanacul pentru muschi de otel” sau „merele care tin injectiile departe”. Nu e doar joaca, ci stiinta. Un studiu de la Universitatea Cornell din Ithaca, efectuat in 2012 si publicat in Preventive Medicine (B. Wansink, D. R. Just, C. R. Payne, M. Z. Klinger. Attractive names sustain increased vegetable intake in schools) a aratat o crestere cu 16% a numarului de copii de scoala primara care au ales in mod repetat „morcovi pentru vedere laser” in detrimentul alimentelor sanatoase denumite banal, precum „alimentul zilei”.

4. Legume cu forme apetisante

Pentru copiii de 9-12 ani, forma legumelor din farfurie este un factor important in cresterea consumului de legume. Conform unui studiu publicat de Appetite in 2012 (A. Olsen, C. Ritz, L. Kramer, P. Moller. Serving styles of raw snack vegetables. What do children want?), ei prefera legumele taiate in forma de stelute in detrimentul celor taiate fasii sau felii.

5. Fii tu un exemplu, mananca sanatos!

Factorul determinant in comportamentul alimentar al copiilor ramane, totusi, exemplul parintilor. Un studiu Belgian publicat in 2010 in revista Appetite (C. Vereecken, A. Rovner, L. Maes. Associations of parenting styles, parental feeding practices and child characteristics with young children’s fruit and vegetable consumption), arata ca parintii care mananca legume au copii care, la randul lor, consuma legume.

Concluzia este simpla: consuma tot ce vrei sa manance si copilul tau. Mancand mai multe legume vei ramane suplu fara efort si te vei simti energizat de toate vitaminele si mineralele pe care legumele ti le aduc.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, trimite-l si la prieteni.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale.