Daca data trecuta iti vorbeam despre dieta care te ajuta sa ai un stil de viata tonifiat, astazi vreau sa-ti vorbesc despre o boala ingrozitoare care nu numai ca ne fura amintirile, ci ne transforma intr-o povara pentru cei dragi.

Ai ghicit, este vorba despre Alzheimer. Citeste articolul si descopera cum poti sa previi aceasta boala ingrozitoare,

Legume si fructe pentru prevenirea Alzheimerului

Grasimile saturate și zaharurile adaugate sunt doua dintre componentele principale ale unei diete moderne occidentale, ce sunt asociate cu boala Alzheimer. Daca pana acum erau la moda dietele bogate in amidon si fibre, tot mai multi oameni au devenit adepti ai acestei diete occidentale, bogata in grasimi si zaharuri si saraca in cereale integrale, fructe si legume.

De ce sunt atat de importante fructele si legumele?

Alimentele derivate din plante sau legume contin mii de compusi cu proprietati antioxidante, dintre care unele pot trece bariera hematoencefalica si pot avea efecte neuroprotectoare. Bolile neurodegenerative sunt cunoscute si sub termenul de “rugina a creierului” pentru ca acestea apar din cauza stresului oxidativ in exces. Insa, natura a inzestrat omenirea cu o multime de plante, fructe, legume si nuci, iar gama diversa de substante nutritive bioactive prezente in aceste produse naturale pot juca un rol esential in prevenirea si intr-o zi, poate, chiar si vindecarea, diferitelor boli neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer.

Mai multe dovezi acumulate de-a lungul anilor sugereaza ca, in mod natural, compusi din plante ar putea impiedica neurodegenerarea si chiar ar putea imbunatati memoria si functia cognitiva. De exemplu, condimente precum sofranul sau tumericul pot ajuta la tratarea Alzheimerului (Akhondzadeh S, Sabet MS, Harirchian MH, Togha M, Cheraghmakani H, Razeghi S, Hejazi SSh, Yousefi MH, Alimardani R, Jamshidi A, Zare F, Moradi A. Saffron in the treatment of patients with mild to moderate Alzheimer’s disease: a 16-week, randomized and placebo-controlled trial. J Clin Pharm Ther. 2010).

Legumele pot avea efecte deosebit de protectoare

Legumele pot avea efecte deosebit de protectoare, mai ales din cauza anumitor compusi care se gasesc in cele cu frunze de culoare verde inchis. Acesti compusi se concentreaza in creier, iar consumul lor este asociat cu un grad mai mic  al declinului cognitiv asociat imbatranirii. (Loef M., Walach H. Fruit, vegetables and prevention of cognitive decline or dementia: a systematic review of cohort studies, J Nutr Health Aging. 2012).

Cu toate acestea, cand te uiti la recenziile sistematice despre cum poti preveni declinul cognitiv, vei vedea concluzii precum: “Literatura actuala nu ofera dovezi suficiente pentru a face recomandari pentru interventii.” Acelasi lucru se spune si cand vine vorba de  Alzheimer: „In prezent, exista dovezi insuficiente pentru a trage concluzii sigure privind asocierea oricaror factori modificabili cu risc de boala Alzheimer”. Astfel, in timp ce unele medicamente iti pot pune viata in pericol din cauza efectelor adverse, o dieta sanatoasa si o activitate fizica regulata au doar efecte benefice si nu e nevoie sa fii supravegheat strict pentru a le pune in aplicare.

Asa ca incepe si tu chiar de azi si mergi in cea mai apropiata piata, de unde sa-ti cumperi legumele preferate. Fa din ele o supa pe care sa o condimentezi cu un pic de sofran si mananc-o la cina.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!