Cum sa scapi de raceala fara medicamente in doar 24 de ore

In ultimul articol ti-am vorbit despre ce soiuri de morcov si ceapa sa alegi pentru a pune la pastrare in camara pentru iarna. Intre timp insa am vazut tot mai multe persoane racite in jurul meu, la serviciu, pe strada, copii la scoala sau gradinita … Asa ca am inceput sa caut un remediu eficient care sa ne ajute sa trecem mai usor peste raceala.

Si crezi ca am gasit: un fruct care consumat zilnic te scapa de raceala cat ai zice … kiwi!

Asa ca citeste articolul si descopera cum te ajuta fructele de kiwi sa scapi mai repede de raceala.

Cum sa scapi de raceala fara medicamente in doar 24 de ore

Se stie de cateva zeci de ani ca deficitul de vitamina C poate duce la raceli si infectii, din cauza ca sistemul imunitar nu functioneaza prea bine fara acest antioxidant minunat.

Mai mult, vitamina C se prescrie adeseori si ca parte a tratamentului pentru raceala. Dar de ce ai lua suplimente cand exista un mod delicios de a scapa rapid de raceala?

De ce si de unde luam vitamina C in caz de raceala

Unii medici prescriu, in special copiilor si varstnicilor, cat mai multa vitamina C in sezonul rece, in speranta evitarii racelilor. Pe termen scurt, suplimentarea cu minerale si vitamine, in special C, poate revigora sistemul imunitar, insa pe termen lung nu se poate mentine un echilibru imunitar fara o nutritie adecvata. Asadar avem nevoie de vitamina C din alimente.

Cercetatorii din Noua Zeelanda au testat piureul de kiwi in laborator si au constatat ca acesta stimuleaza activitatea celulelor care ucid infectiile (M A Skinner et al. Session 1: Antioxidants and the immune system Gold kiwifruit (Actinidia chinensis ‘Hort16A’) for immune support. Nutrition Society, 2011). Ce se intampla oare cand testam kiwi pe oameni?

Un alt studiu a oferit raspunsul: consumul de kiwi auriu reduce intr-adevar severitatea si durata simptomelor infectiilor respiratorii ale tractului superior (raceala, cu alte cuvinte) si nu oricum, ci de 5 ori (D C Hunter et al. Consumption of gold kiwifruit reduces severity and duration of selected upper respiratory tract infection symptoms and increases plasma vitamin C concentration in healthy older adults. British Journal of Nutrition. 2012)!

Kiwi nu te fereste de raceala, dar o scurteaza

Studiul a fost realizat pe persoane mai in varsta pentru ca acestea sunt mai susceptibile sa sufere mai frecvent si mai intens de raceala. Ele au fost impartite in doua grupuri: unul a cosumat 2 banane/zi, iar celalalt 4 kiwi/zi timp de o luna, apoi au facut schimb de fructe in luna urmatoare.

Motivul pentru care bananele au fost “placebo” a fost acela de a oferi o alternativa cu numar similar de calorii, dar valoarea nutritiva mai mica. Iar kiwi auriu are de 18,5 ori mai multa vitamina C decat bananele! Nu e de mirare ca studiul a constatat ca, desi nu scad incidenta racelilor, fructele de kiwi au redus severitatea si durata durerilor de cap si de gat ale consumatorilor la doar o zi sau maxim doua, comparativ cu cei care au consumat banane, care au suferit timp de 5 zile!

Kiwi tine raceala mai departe de copii

Copiii mici sunt un alt grup expus racelilor, imbolnavindu-se de 4-6 ori pe an, aproape dublu fata de adulti. Mege kiwi si pentru ei? Acelasi studiu cu kiwi si banane a fost repetat si pe prescolari. Si simptomele consumatorilor de kiwi au fost reduse semnificativ in intensitate si durata. Insa uimitor a fost ca s-au imbolnavit mai putini! Mai precis, sansele ca asestia sa se sufere de raceala sau gripa s-au redus cu 45% (M A Skinner. Wellness Foods Based on the Health Benefits of Fruit: Gold Kiwifruit for Immune Support and Reducing Symptoms of Colds and Influenza. Journal of Food and Drug Analysis, Vol. 20, 2012)!

Kiwi – portia zilnica de sanatate

Si mai exista un studiu despre consumul zilnic de kiwi care mi-a atras atentia si care are a ajuns la concluzia ca fructul de kiwi este reteta noastra zilnica de sanatate. Citez: “Comparativ cu alte fructe consumate in mod obisnuit, kiwi verde si kiwi auriu sunt extrem de bogate in vitaminele C, E, K, acid folic, carotenoizi, potasiu, fibre, fitochimicale si actioneaza in sinergie pentru multiple beneficii asupra sanatatii.” Printre beneficii, sunt amintite scaderea colesterolului, a tensiunii arteriale si a trigliceridelor, precum si reglarea digestiei prin efectele laxative.

“Ca sursa bogata de antioxidanti, ele pot proteja organismul de daune oxidative endogene. Kiwi poate sustine functia imunitara sa reduca incidenta si severitatea bolilor precum raceala si gripa in grupurile de risc, cum ar fi persoanele in varsta si copii”, mai subliniaza cercetatorii (W Stonehouse et al. Kiwifruit: our daily prescription for health. Canadian Journal of Physiology and Pharmacology. 2013).

In sezonul rece avem la dispozitie mai putine fructe de sezon si mai multe exotice. Si se pare ca fructele de kiwi, de 5 ori mai bogate in vitamina C decat bananele, sunt cea mai buna optiune pentru ca sistemul nostru imunitar sa lupte eficient cu raceala si sa ne scape de ea intr-o zi sau doua.

Consuma zilnic cel putin cate doua fructe de kiwi, cu cerealele de dimineata sau la gustare, iar raceala banala nu te va stresa prea tare pe timp de iarna. In plus, beneficiile sunt multe si fara efecte secundare.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare