Cum sa-ti cultivi o flora intestinala care sa te ajute sa slabesti

La multi ani si un an 2017 extraordinar! Daca si tu ti-ai propus ca in acest an sa fii mai suplu si mai sanatos, incepe cu unul dintre cei mai simpli pasi pe care i-ai putea face.

Citeste articolul si afla cum poti sa ai o flora bacteriana intestinala care sa te ajute sa scapi mai usor de kilogramele in plus.

Cerealele integrale si flora intestinala

Traim intr-o societate bombardata cu produse ieftine de junk-food care creeaza dependenta si duc la obezitate. Acest lucru a determinat numeroase studii care au incercat sa identifice cauzele profunde ale obezitatii. Componenta genetica este cu siguranta un element important in acest caz, insa doar 6-11% din variatia indicelui de masa corporala tine de acest aspect. Se pare ca restul are legatura cu microbii sau genele bacteriene, acestea existand in organism intr-un numar de o suta de ori mai mare decat genele umane.

Bacteriile intestinale si raportul acestora cu tendinta de ingrasare

Se pare ca oamenii se impart in doua categorii: cei care au o multime de tipuri diferite de bacterii in intestine si cei care au un numar relativ mic. A doua categorie de oameni prezinta mai multa grasime corporala totala, rezistenta la insulina (cauza diabetului de tip 2), trigliceride ridicate si niveluri mai ridicate de markeri inflamatorii, cum ar fi proteina C-reactiva, comparativ cu persoanele cu bogatie bacteriana intestinala.

Specialistii au incercat ca solutie dieta hipocalorica bogata in fructe si legume, care sunt asociate cu o bogatie bacteriana. De asemenea, au fost testate si suplimentele care contin fibre de grau, dar acestea nu au avut rezultate foarte bune.  Insa complexitatea compozitionala a alimentelor integrale conduce la o crestere a diversitatii bacteriene, favorabile unui organism suplu si sanatos. (Karl JP, Saltzman E. The role of whole grains in body weight regulation. Adv Nutr. 2012)

Efectele directe ale dietei cu cereale integrale – studii si rezultate

Modificarile de bacterii intestinale din studiu au coincis cu o scadere a inflamatiei sistemice in organism. Asadar, studiul a demonstrat ca fibrele integrale sunt sparte de flora intestinala prietenoasa, care elibereaza tot felul de substante benefice fluxului sanguin, ce pot avea efecte antiinflamatorii. Astfel se explica si efectele protectoare ale cerealelor integrale impotriva diabetului zaharat de tip 2. In mod interesant, a fost demonstrat si faptul ca o combinatie de orz cu orez brun functioneaza mai bine decat dieta cu orz sau cea doar cu orez brun, sugerand un efect sinergetic. (Walter J, Martínez I, Rose DJ. Holobiont nutrition: considering the role of the gastrointestinal microbiota in the health benefits of whole grains. Gut Microbes. 2013)

Studiile observationale sugereaza ca cei care consuma trei portii de cereale integrale pe zi tind să aiba un indice de masa corporala mai mic, mai putina grasime acumulata pe burta si o tendinta scazuta de acumulare in greutate.

Cerealele integrale sunt superioare pe plan nutritional dar o diversitate cat mai mare a fibrelor integrale favorizeaza bogatia intestinala care combate atat obezitatea sau tendinta de ingrasare, cat si diabetul de tip 2. Incepe si tu chiar de azi cu o combinatie de cereale integrale la micul dejun. Nu numai ca iti va asigura satietatea pana la pranz, ci te va ajuta sa fii mai sanatos.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare