Revin astazi cu un articol interesant din seria celor promise…

In ultima perioadă am fost la un curs in San Diego, Statele Unite ale Americii, in care am invatat lucruri noi despre cum pot sa-mi ajut pacientii mai bine. Multe dintre cele invatate le voi impartasi si cu tine in materialele urmatoare.

Detoxifierea colonului a devenit o practica tot mai intalnita.

Exista tot felul de produse costisitoare care ajuta la acest lucru, insa de ce sa dam banii inutil cand prin alimentatie putem rezolva problema?

Citeste articolul si vezi care sunt alimentele care readuc sanatatea colonului.

Cum sa iti detoxifici natural colonul

Ce se intampla oare in colonul nostru cu mancarea nedigerata? Se elimina in intregime? Sau avem nevoie de produse speciale de detoxifiere a colonului?

Sunt intrebari firesti la care voi incerca sa-ti raspund in acest articol. Vestea buna este ca nu este nevoie sa cumperi produse costisitoare pentru curatarea colonului, natura are un raspuns mult mai ieftin si mai sanatos…

Proteinele nedigerate dauneaza grav colonului

Cercetatorii estimeaza ca, intr-o dieta tipica (cu multe grasimi si carbohidrati rai si prea putine vegetale), circa 12 g de proteine scapa nedigerate si, odata ajunse in colon, se transforma in substante toxice, precum amoniacul. Aceasta degradare a proteinelor nedigerate se numeste putrefactie, care dauneaza grav colonului (JH Cummings et al. The effect of meat protein and dietary fiber on colonic function and metabolism. American Journal of Clinical Nutrition. 1979).

Este general acceptat faptul ca fermentarea fibrelor solubile si insolubile care ajung in colon are efecte benefice, in timp ce fermentarea proteinelor care produc hidrogen sulfurat este daunatoare.

Asadar, cea mai simpla strategie pentru a reduce gradul de compusi daunatori pentru colon este scaderea aportului alimentar de proteine (K Windey et al. Relevance of protein fermentation to gut health. Molecular Nutrition & Food Research. 2012). Mai exact, ce trebuie sa adaugam la dieta?

Leguminoase pentru blocarea pericolului

Din pacate, ceea ce consideram sanatos poate contine substante ce favorizeaza sulfurile din colon, precum dioxidul de sulf, folosit drept conservant in fructe uscate, si sulfiti, care se adauga vinurilor. Putem evita aditivi de sulf prin citirea etichetelor sau alegand organic, deoarece acestia sunt interzisi prin lege in produsele organice.

Mai mult, din cauza proteinelor animale si alimentelor procesate, o dieta standard poate avea de cinci sau sase ori mai mult sulf decat o dieta sanatoasa (TH Florin et al. The Sulfate Content of Foods and Beverages. Journal of Food Composition and Analysis Volume 6, 1993).

Un alt studiu a aratat ca, daca oamenii consuma alimente care hranesc bacteriile bune din colon, precum fasole, mazare, linte, fulgi de ovaz pot bloca acumularea de substante potential nocive din metabolismul proteic (A Birkett et al. Resistant starch lowers fecal concentrations of ammonia and phenols in humans. American Journal of Clinical Nutriton, 1996). Cu alte cuvinte, pentru sanatatea colonului nostru, putem reduce consumul de carne sau sa crestem consumul de vegetale ori, si mai bine pentru tot organismul, sa le facem pe amandoua!

Prea multe proteine animale in fiecare zi iti pot imbolnavi colonul, pe cand un consum mai ridicat de fibre din cereale integrale si leguminoase poate proteja colonul de substante daunatoare.

Incepe chiar de azi! Mananca o portie de cereale integrale la micul dejun si inlocuieste o garnitura de cartofi sau o bucata de carne cu o portie de mazare sau o fasole batuta. Cu cat consumi mai multe fibre in loc de carne, cu atat vei sta mai departe de un colon iritabil sau cancer colorectal.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!