Daca la inceputul saptamanii iti aratam care este cea mai buna dieta pentru repararea ADN-ului, astazi vreau sa-ti arat cum poti sa-ti scazi riscul de diabet simplu si eficient.

Citeste articolul si afla cum reduce orezul brun riscul de diabet.

Beneficiile consumului de orez brun

Orezul este cel mai popular tip de cereale la nivel mondial, fiind consumat de mai mult de jumatate din glob. Atat orezul brun, cat si orezul alb contin din abundenta minerale esentiale si vitamine. Diferenta destul de importanta dintre cele doua tipuri de orez este aceea ca varianta bruna aduce un aport suplimentar de fibre si poate preveni si trata diverse afectiuni, precum sindromul colonului iritabil si constipatia.

Orezul si diabetul zaharat

In 2012 a fost publicata o meta-analiza care leaga consumul de orez alb de diabetul zaharat, mai ales in tarile din Asia. Dar chiar si în Statele Unite, unde consumul de orez alb este mult mai mic, acesta a fost asociat cu un risc mai mare de diabet zaharat de tip 2. Cercetatorii au estimat ca inlocuirea chiar si doar cu o treime dintr-o portie pe zi de orez alb cu aceeasi cantitate de orez brun ar putea reduce riscul de diabet cu 16%. (E A Hu, A Pan, V Malik, Q Sun. White rice consumption and risk of type 2 diabetes: meta-analysis and systematic review. BMJ. 2012 Mar 15;344:e1454.)

Cu toate acestea, un studiu din Spania a sugerat ca orezul alb a fost asociat cu scaderea riscului de diabet zaharat. Dar acesta a fost un studiu minuscul in comparatie cu cel precedent, in care sute de mii de oameni au fost implicati.  De asemenea, un alt aspect care trebuie luat in calcul este faptul ca in Spania, orezul este de obicei consumat in paella, care contine un condiment, sofranul, ce are un rol terapeutic demonstrat împotriva diabetului. Totodata, consumatorii de orez alb din Spania mananca mai multa fasole, care pare sa aiba proprietati antidiabetice, de asemenea. (M Shimabukuro, M Higa, R Kinjo, K Yamakawa, H Tanaka, C Kozuka, K Yabiku, S Taira, M Sata, H Masuzaki. Effects of the brown rice diet on visceral obesity and endothelial function: the BRAVO study. Br J Nutr. 2014 Jan 28;111(2):310-20.)

Orez alb sau orez brun?

Recent a fost efectuat un studiu de caz (M Kazemzadeh, S M Safavi, S Nematollahi, Z Nourieh. Effect of Brown Rice Consumption on Inflammatory Marker and Cardiovascular Risk Factors among Overweight and Obese Non-menopausal Female Adults) in care un numar semnificativ de femei supraponderale au fost grupate in doua, un grup a tinut o dieta cu o ceasca de orez alb fiert in fiecare zi timp de sase saptamani, sau o ceasca de orez brun fiert pentru cel de-al doilea grup.  Dupa sase saptamani grupurile au fost schimbate, primind al doilea tip de dieta. S-a constatat ca atunci cand consumau orez brun, femeile supraponderale au pierdut mai mult in greutate, in special in jurul taliei si soldurilor, inregistrandu-se totodata si o scadere a tensiunii arteriale.

Asadar, orezul brun este un adevarat aliat al sanatatii. Asa ca incepe si tu chiar de azi cu o portie de orez brun la pranz, alaturi de o salata generoasa de legume crude.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!