Astazi vreau sa-ti vorbesc despre o dieta cu rezultate remarcabile pentru slabit si sanatate.

Citeste articolul si afla ce contine aceasta dieta.

Dieta Atkins in varianta sanatoasa

Cine n-a auzit de dietele low carb? Principiul pare simplu si eficient: in loc sa arda glucoza din carbohidratii pe care nu-i mai primeste, organismul arde grasimi. O varianta faimoasa a acestei dietei este Atkins, bazata pe consumul de produse de origine animala.

Pe termen scurt, pierderea kilogramelor poate fi impresionanta, dar pe termen lung, se pare ca aceasta dieta este mortala…

Dar daca principiul low carb nu este gresit, ci doar sursa alimentelor este problema?

Varianta eco a dietei Atkins

In 2009, niste nutritionisti intreprinzători au creat o dieta low carb bazata pe plante, asa-numita „dieta Eco-Atkins”. Si ei s-au gandit ca poate problema cu dieta Atkins nu era continutul ridicat de grasimi si de proteine​​, ci sursa animala a acestora. Asa ca au creat o versiune vegana a dietei bazata pe produse din soia, tofu, o multime de fructe in coaja tare, avocado etc.

Cum a mers? Pai, in locul colesterolului mare si rau obtinut in varianta clasica a dietei, au obtinut o scadere a acestuia de peste 20% dupa doar doua saptamani! (Jenkins DJ et al. The effect of a plant-based low-carbohydrate (Eco-Atkins) diet on body weight and blood lipid concentrations in hyperlipidemic subjects. Archives of Internal Medicine, 2009).

Varianta clasica ucide, varianta eco prelungeste viata

Mai mult, cercetatorii au analizat comparativ rata mortalitatii in cazul dietei Atkins clasice, a dietei normale si a dietei Eco-Atkins. Ce crezi ca au descoperit?

Ei bine, dieta Atkins in variata clasica are cel mai mare grad de mortalitate, cu precadere din cauza cancerului si a bolilor vasculare. Urmatoarea clasata este dieta normala, cu de toate, cu o proportie de circa 60% carbohidrati. Surpriza a fost dieta Eco-Atkins, care a inregistrat o mortalitate mult mai scazuta decat cea a dietei normale! Iata cat de importanta este sursa alimentelor ingerate!

Concluzia cercetatorilor? O dieta bogata in produse de origina animala a fost asociata cu mortalitate generala mai mare la barbati si femei, in timp ce o dieta pe baza de produse vegetale a fost asociata cu mortalitate generala mai mica si rate scazute ale bolilor cardiovasculare.” Deci presupunerea cercetatorilor a fost corecta, nu raportul crescut de proteine si grasimi era cauza efectelor secundare nefaste, ci sursa alimentelor.

Principiul low carb pentru pierderea in greutate este foarte eficient, atat timp cat alegi sa consumi preponderent proteine si grasimi de origine vegetala. Si da, rezultatele sunt cat se poate de rapide si de durabile, fantastice chiar daca le combini cu 30 de minute de miscare in fiecare zi!

Asa ca incepe si tu chiar de azi cu un pranz format dintr-o salata verde generoasa, asezonata cu fasole, avocado, rosii si ceapa rosie, condimentata cu o lingurita de ulei de masline, otet, sare si piper dupa gust.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!