Daca la inceputul saptamanii iti vorbeam despre cele mai bune surse de calciu, astazi vreau sa iti vorbesc despre miturile care inconjoara grepfrutul.

Citeste articolul si descopera cat de eficienta este dieta cu grepfrut pentru slabit.

Cum sa nu slabesti cu grepfrut: un mit spulberat

Dieta cu grepfrut se bucura de popularitate printre amatorii de rezultate super rapide…

Daca te tenteaza s-o incerci, ma vad nevoit sa te dezamagesc: studiile stiintifice nu confirma eficienta acestui fruct in pierderea miraculoasa a kilogramelor!

Grepfrutul este un fruct sanatos in alte sensuri, dar nu e bun pentru slabit rapid

Intr-un studiu din 2006 (K. Fujioka, F. Greenway, J. Sheard, Y. Ying. The effects of grapefruit on weight and insulin resistance: Relationship to the metabolic syndrome, publicat in Journal of Medicinal Food), o jumatate de grepfrut de trei ori pe zi, inaintea fiecarei mese timp de doua luni, a dus la o pierdere in greutate de circa 1 kg… Nu mai mult decat ai fi pierdut cu 3 mere sau 3 pere zilnic.

In alt studiu din 2011 (H. J. Silver, M. S. Dietrich, K. D. Niswender. Effects of grapefruit, grapefruit juice and water preloads on energy balance, weight loss, body composition, and cardiometabolic risk in free-living obese adults, publicat in Nutrition & Metabolism), nu s-a descoperit nicio diferenta semnificativa intre grupul care a consumat grepfrut (127 g) sau suc de grepfrut (100 ml) inaintea meselor zilnice si cel care a consumat o jumatate de pahar de apa.

Nu slabeste, dar reduce colesterolul si tensiunea

Dupa 12 saptamani, ambele grupuri au pierdut, in medie, 4,5 cm in talie si 7% din greutatea totala, INSA consumatorilor de grepfrut le-a scazut colesterolul rau!

Cel mai recent studiu pe dieta cu grepfrut (C. A. Dow et alii, The effects of daily consumption of grapefruit on body weight, lipids, and blood pressure in healthy, overweight adults, publicat in Metabolism Clincal and Expperimental in 2012) arata ca cei care au consumat zilnic grepfrut nu au scazut in greutate (doar 1 kg in medie in 6 saptamani!), ci le-a scazut semnificativ tensiunea arteriala si colesterolul!

Credinta ca grepfrutul are mari calitati in arderea grasimilor este doar un alt mit pe care, din pacate, stiinta nu l-a demonstrat. Consumul de apa inainte de fiecare masa are aceleasi rezultate: scade putin apetitul si duce mai rapid la satietate.

In concluzie, stiinta a demonstrat ca grepfrutul este bun pentru cu totul altceva decat pierderea rapida a kilogramelor in plus. Pentru o scadere semnificativa si permanenta in greutate, incearca o dieta sanatoasa si echilibrata, pe termen lung, in care legumele sa fie prima alegere.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!