Ți-am arătat în articolul trecut cum să mănânci mai mult și să slăbești în același timp. Astăzi, îți propun să discutăm despre soluțiile alimentare capabile să prevină o afecțiune serioasă, care te poate țintui la pat.

Citește articolul pentru a descoperi care sunt atuurile migdalelor în lupta cu osteoporoza.

Consumul de migdale inhibă formarea celulelor vinovate de apariția osteoporozei

După mai multe studii in vitro, mai puțin relevante, s-a realizat și un studiu cu subiecți umani privind rolul migdalelor în prevenirea osteoporozei. Concluzia: acestea protejează împotriva bolii care afectează momentan aproximativ 10 milioane de americani. Statisticile ne spun că osteoporoza le-a provocat pacienților menționați mai mult de un milion de fracturi.

Află aici care este cea mai sigură cale prin care să te ferești de osteoporoză!

Printre acestea se numără și sutele de mii de fracturi de șold responsabile pentru situația în care oamenii ajung în casele de bătrâni sau centrele de îngrijire medicală. Din cauză că, în cazul acestei condiții medicale, îți pierzi capacitatea de a merge și de a funcționa independent. Nu degeaba auzim adesea femeile în vârstă care susțin că ar prefera să moară decât să-și rupă șoldul și să nu se mai poată îngriji singure.

Care este mecanismul prin care se produce osteoporoza? Oasele sunt organe dinamice, care se reînnoiesc în mod constant printr-un proces de modelare și reconstrucție. Astfel, sunt distruse sistematic celulele implicate în fragilizarea oaselor, numite osteoclaste. În paralel se desfășoară acțiunea benefică a celulelor responsabile pentru formarea oaselor, care se numesc osteoblaste. Osteoporoza este cauzată de un dezechilibru între eroziunea și creșterea osoasă, cel mai adesea legat de modificările hormonale care apar în timpul menopauzei. Ca urmare, scad treptat masa și densitatea osoasă, conducând la dureri și fracturi. Firește, ne întrebăm ce putem face pentru a ajuta la restabilirea echilibrului în favoarea oaselor noastre.

Citește aici care este alimentul minune care ameliorează simptomele menopauzei!

În demersul lor, cercetătorii au apelat la cea mai concludentă variantă, bazându-și studiile pe oamenii care au mâncat migdale propriu-zise. Alternativa ar fi fost să picure pur și simplu un extract de migdale pe celulele osoase. Dar asta nu testează acțiunea alimentului integral și nici nu poate avea o relevanță extinsă în viața reală. De aceea, au apelat la subiecți umani cărora le-au oferit câte o mână de migdale și au prelevat sânge înainte și la 4 ore după consum. Apoi au testat direct efectele acestui aliment la nivel celular, expunând osteoclastele umane la sângele participanților. Scopul a fost acela de a determina dacă migdalele au capacitatea de a suprima activitatea celulelor care ne macină pur și simplu oasele. (I D Platt, A R Josse, C W Kendall, D J Jenkins, A El-Sohemy, Postprandial effects of almond consumption on human osteoclast precursors–an ex vivo study, „Metabolism”, 2011)

Află aici ce să mănânci ca să arzi grăsimea!

Care este concluzia la care au ajuns? Sângele obținut în urma consumului de migdale inhibă formarea, funcția și expresia genetică a osteoclastelor umane. Așa au apărut dovezile directe care să susțină asocierea dintre consumul regulat de migdale și riscul redus de dezvoltare a osteoporozei.

Dar nu putem bănui că acesta ar putea fi efectul de moment al oricărui tip de alimentație? Cercetătorii au reluat procesul și după ce le-au oferit participanților alte mâncăruri, printre care orez și cartofi. Rezultatul: efectul protector a apărut numai în cazul specific al migdalelor.

Există riscul de a crește în greutate dacă mâncăm zilnic migdale?

Iată o întrebare legitimă: ce se întâmplă dacă mâncăm câte o mână de migdale în fiecare zi? Riscăm să ne îngrășăm? Nu vorbim despre o cantitate neglijabilă, ci despre un aport zilnic neprevăzut de 200 de Calorii.

În cadrul unui alt studiu dedicat impactului migdalelor asupra dietei, participantelor li s-a cerut să adauge la meniul lor obișnuit o gustare formată din 35 de migdale, între micul dejun și prânz. Cu accent pe faptul că au fost încurajate să nu facă alte modificări în dieta lor. Surprinzător, dar au mâncat mai puțin la masa de prânz și la cină.

În cele din urmă, balanța caloriilor consumate a fost mai mică în cazul consumului de migdale decât în mod normal. Atât de pregnantă și durabilă a fost senzația de sațietate pe care le-au oferit-o aceste nuci. (S Hull, R Re, L Chambers, A Echaniz, M S Wickham. A mid-morning snack of almonds generates satiety and appropriate adjustment of subsequent food intake in healthy women, „Eur J Nutr”, 2015)

În privința studiului menționat anterior, pe tema osteoporozei, participanții au arătat aceeași tendință de a mânca mai puțin. La sfârșitul zilei, nu s-a constatat o diferență semnificativă în aportul caloric. Asta în condițiile în care, tot așa, au fost sfătuiți să mănânce exact cât ar fi mâncat în mod normal la toate mesele zilnice.

Unul dintre motivele pentru care se consideră că nucile nu sunt neapărat asociate cu creșterea în greutate este faptul că organismul elimină cam o treime din caloriile ingerate. De ce? Pentru că nu mestecăm suficient de bine. În schimb, aportul caloric crește atunci când consumăm ulei de migdale obținut din aceeași cantitate de nuci.

Începe și tu chiar de astăzi să ronțăi câte un pumn de migdale – nu mai mult! – la două ore după micul dejun. Vei constata că nu mai simți nevoia să mănânci mai mult decât trebuie la mesele principale, făcându-le în același timp un serviciu oaselor tale.

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!