Lapte de soia pentru o talie subtire

Am intrat in postul Pastelui. Cei care tin post si vegetarienii prefera laptele de soia. Dar e bun el pentru sanatate? Prezint mai jos cateva studii care zic ca este.

Alegeti insa INTOTDEAUNA produsele din soia NEMODIFICATA GENETIC. Nu sunt multe studii care sa arate ca este daunator, insa e mai bine sa fim prevazatori… Deci, cititi eticheta si cumparati doar daca e mentionat clar ca e nemodificata.

Lapte de soia pentru o talie mai subtire

Pe langa cutiile clasice cu lapte integral sau degresat de pe rafturile magazinelor noastre, in ultimii ani s-au strecurat pe nesimtite si cele cu lapte de soia.

In afara perioadelor de post asumat, de ce ai opta pentru laptele de soia, avand in vedere ca este adesea de doua ori mai scump decat cel de vaca?

Care calciu se absoarbe mai bine? Un raspuns… zguduitor!

Daca vrei calciu pentru oase puternice, bea lapte de vaca… Ai auzit asta de sute de ori in copilarie! Laptele de soia este o alternativa dovedita pentru perioadele de post, dieta de slabire si detoxifiere, mai ales ca nu are deloc grasimi si colesterol.

In privinta calciului, un studiu australian a aratat ca (Tang AL et al. Calcium absorption in Australian osteopenic post-menopausal women: an acute comparative study of fortified soymilk to cows’ milk. Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, 2010) , din ambele tipuri de lapte, calciul se absoarbe la fel de bine. Cu o mica precizare… zguduitoare.

Un alt studiu a aratat ca trebuie sa zgudui (la propriu!) cutia de lapte de soia pentru a-ti asigura aceeasi cantitate de soia in fiecare pahar (Heaney RP, Rafferty, Bierman J. Not all calcium-fortified beverages are equal. Nutrition Today, 2005).

La fel ca in sucul de portocale, calciul din laptele de soia se depune la fundul recipientului, deci zguduirea recipientului nu este un moft scris pe eticheta producatorului, ci o recomandare cu baza stiintifica.

Proteinele din soia conserva talia femeilor

Comparativ cu proteinele din lapte, proteinele din soia previn cresterea grasimii abdominale observate in cazul cazeinei continute de lapte.

Daca alegi laptele de soia in alimentatia ta, mare atentie la etichete! Alege variantele de lapte de soia nemodificat genetic.

Intr-un studiu de 3 luni facut pe femei aflate le menopauza (Sites CK et al. Effect of a daily supplement of soy protein on body composition and insulin secretion in postmenopausal women. Fertility and Sterility, 2007), burta celor care consuma proteine de lapte a crecut cu 20-40 cm patrati de grasime (viscerala sau abdominabila, asociata cu boli cronice).

La acelasi regim alimentar, cu acelasi numar de calorii si aceeasi cantitate de nutrienti, cu exceptia sursei de proteine din soia in loc de proteine din lapte, grasimea abdominala s-a micsorat cu 10-15 cm patrati.

De dragul subtirimii taliei tale, opteaza pentru lapte de soia in loc de lapte de vaca. Proteinele din soia au un efect benefic asupra grasimii abdominale si eviti astfel alte boli, asociate cu efectele consumului ridicat de cazeina, principala proteina din lapte.

Incepe de azi cu o cana de lapte de soia pentru o viata mai sanatoasa…si o talie mai subtire!

Cand alegi laptele de soia, fii foarte atenta! Alege numai variante de lapte pe ambalajul carora scrie “nemodificat genetic”.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare