Cei care țin post și vegetarienii consumă lapte de soia. Dar e bun el pentru sănătate? Prezint mai jos câteva studii care zic că este.

Alegeți însă ÎNTOTDEAUNA produsele din soia NEMODIFICATĂ GENETIC. Nu sunt multe studii care să arate că este dăunător, însă e mai bine să fim prevăzători… Deci, citiți eticheta și cumpărați doar dacă e menționat clar că e nemodificată.

Lapte de soia pentru o talie mai subțire

Pe lângă cutiile clasice cu lapte integral sau degresat de pe rafturile magazinelor noastre, în ultimii ani s-au strecurat pe nesimțite și cele cu lapte de soia.

În afara perioadelor de post asumat, de ce ai opta pentru laptele de soia, având în vedere că este adesea de două ori mai scump decât cel de vacă?

Care calciu se absoarbe mai bine? Un răspuns… zguduitor!

Dacă vrei calciu pentru oase puternice, bea lapte de vacă… Ai auzit asta de sute de ori în copilărie! Laptele de soia este o alternativă dovedită pentru perioadele de post, dieta de slăbire și detoxifiere, mai ales că nu are deloc grăsimi și colesterol.

Click aici și află dacă soia este bună sau rea pentru organism!

În privința calciului, un studiu australian a arătat că (Tang AL et al. Calcium absorption in Australian osteopenic post-menopausal women: an acute comparative study of fortified soymilk to cows’ milk. Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, 2010) , din ambele tipuri de lapte, calciul se absoarbe la fel de bine. Cu o mică precizare… zguduitoare.

Un alt studiu a arătat că trebuie să zgudui (la propriu!) cutia de lapte de soia pentru a-ți asigura aceeași cantitate de calciu în fiecare pahar (Heaney RP, Rafferty, Bierman J. Not all calcium-fortified beverages are equal. Nutrition Today, 2005).

La fel ca în sucul de portocale, calciul din laptele de soia se depune la fundul recipientului, deci zguduirea recipientului nu este un moft scris pe eticheta producătorului, ci o recomandare cu bază științifică.

Proteinele din soia conservă talia femeilor

Comparativ cu proteinele din lapte, proteinele din soia previn creșterea grăsimii abdominale observate în cazul cazeinei conținute de lapte.

Dacă alegi laptele de soia în alimentația ta, mare atenție la etichete! Alege variantele de lapte de soia nemodificată genetic.

Citește și: Femeile cu risc de cancer mamar ar trebui să evite soia?

Un studiu de 3 luni făcut pe femei aflate la menopauză (Sites CK et al. Effect of a daily supplement of soy protein on body composition and insulin secretion in postmenopausal women. Fertility and Sterility, 2007) a constatat că suprafața stratului de grăsime abdominală a celor care consumau proteine de lapte a crescut cu 20-40 cm pătrați. Este o creștere considerabilă, având în vedere că acest tip de grăsime se asociază cu boli cronice.

La același regim alimentar, cu același număr de calorii și aceeași cantitate de nutrienți, cu excepția sursei de proteine din soia în loc de proteine din lapte, grăsimea abdominală s-a micșorat cu 10-15 cm pătrați.

De dragul subțirimii taliei tale, optează pentru lapte de soia în loc de lapte de vacă. Proteinele din soia au un efect benefic asupra grăsimii abdominale și eviți astfel alte boli, asociate cu efectele consumului ridicat de cazeină, principala proteină din lapte.

Începe de azi cu o cană de lapte de soia pentru o viață mai sănătoasă…și o talie mai subțire!

Când alegi laptele de soia, fii foarte atent! Alege numai variante de lapte pe ambalajul cărora scrie „nemodificat genetic”.

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!