Daca saptamana trecuta ti-am aratat despre cele mai bune modalitati de a gati legumele verzi, astazi vreau sa te invat cum sa mananci sanatos si ieftin, chiar daca nu alegi alimentele bio.

Citeste articolul si afla daca chiar merita sa cumperi alimente bio.

Alimentele organice au mai multi nutrienti?

Pacientii ma intreaba mereu daca ar trebui sa caute alimente organice sau ecologice pe rafturi, daca efortul financiar merita (sunt mai scumpe decat cele crescute „traditional”).

Problema se poate pune in doua feluri: cumperi mai putine pesticide sau mai multi nutrienti? Astazi iti voi raspunde la intrebarea despre nutrienti…

Nicio diferenta la nivel de vitamine si minerale

Dupa ce au analizat sute de studii, oamenii de stiinta nu au gasit diferente semnificative pentru majoritatea nutrientilor traditionali, adica vitamine si minerale.

Astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca, in ciuda perceptiei larg raspandite ca alimentele produse ecologic sunt mai hranitoare, nu exista dovezi solide pentru a sustine aceasta perceptie. (C Smith-Spangler et al. Are organic foods safer or healthier than conventional alternatives?: a systematic review. Annals of Internal Medicine, 2012).

Si totusi, analiza a descoperit ca alimentele organice au ceva in plus: un nivel mai ridicat (cu pana la 69% mai mare) de fitonutrienti fenolici, adica faimosii antioxidanti anticancer. Asadar, ne protejeaza acesti antioxidanti? Sau doar fac fructele si legumele sa aiba un gust mai bun?

Legume si fructe organice sau mai multe?

In laborator, extractele din capsunile cultivate ecologic au suprimat cresterea celulelor cancerului de colon si ale celui de san semnificativ mai bine decat extractele din capsuni conventionale. (M E Olsson et al. Antioxidant levels and inhibition of cancer cell proliferation in vitro by extracts from organically and conventionally cultivated strawberries. Journal of Agricultural and Food Chemistry, 2006).

Exista mai multe studii in vitro care arata o activitate antioxidanta si antimutagenica mai mare, precum si o mai buna inhibarea a proliferarii celulelor canceroase. Dar studii clinice cu privire la impactul general al consumului organic asupra bolilor umane pur si simplu nu s-au făcut.

Asadar, pe baza nivelului de antioxidanti, alimentele organice pot fi considerate cu 20 pana la 40% mai nutritive. Ce inseamna aceasta? Ca nu trebuie sa alergi cu orice pret dupa legume si fructe crescute organic! Inseamna ca poti adauga una-doua portii de legume sau fructe la cele 5 din dieta zilnica sanatoasa si obtii acelasi efect!  (J Forman, J Silverstein, Committee on Nutrition; Council on Enviromental Health; American Academy of Pediatrics. Organic foods: health and environmental advantages and disadvantages. Pediatrics. 2012).

Alimentele organice sau ecologice au acelasi numar de vitamine si minerale ca si cele crescute conventional. Diferenta exista la nivelul antioxidantilor anticancer, insa poti compensa diferenta imbogatindu-ti dieta zilnica cu inca doua portii de fructe sau legume.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!