Ti-am vorbit saptamana trecuta despre ce poti face ca sa ai o batranete frumoasa din punct de vedere mental.

Esti curios sa vezi cum te poate ajuta alimentatia sa ai aceeasi batranete frumoasa si din punct de vedere estetic?

Citeste articolul si afla ce spun cercetatorii.

Ridurile… rezolvare prin interventie nutritionala sau chirurgicala?

„Frumusetea vine din interior” poate suna pentru cinici a consolare pentru femeile urate… Din fericire, este stiinta curata!

Exista interventii nutritionale (noninvazive, spre deosebire de injectii sau bisturiu!) despre care s-a dovedit stiintific ca pot preveni chiar ridurile nedorite din jurul ochilor.

Ce spune stiinta?

Toti nutritionistii din lume (la fel fac si eu!) isi bat la cap pacientii cum ca toate studiile stiintifice demostreaza clar ca legumele si fructele, cu cat mai multe cu atat mai bine, previn cancerul si bolile de inima… Neinteresant, din moment ce problema nu exista inca, nu-i asa?

Mai mult, s-a demonstrat deja ca o dieta sanatoasa inseamna piele mai sanatoasa (Purba MB et al. Skin wrinkling: can food make a difference? Journal of American College of Nutrition, 2001), dar cui ii pasa de schimbarile la nivel microscopic? Femeile vor schimbari cat se poate de vizibile!

Ei bine, exista studii si in acest sens! Intr-un studiu recent (Nagata C et al. Association of dietary fat, vegetables and antioxidant micronutrients with skin ageing in Japanese women. British Journal of Nutrition), gradul de riduri faciale în zona in care se formeaza „laba gastii” a fost determinat folosind scala Daniell la 716 femei. Aceasta scara este de la 1 la 6, 1 insemnand riduri fine, aproape neobservabile, iar 6 inseamna deja riduri adanci de femeie in varsta.

Galben si verde pentru mai putine riduri

Deci, ce previne ridurile? Studiul spunea ca un aport mai mare de legume verzi si galbene a fost asociat cu estomparea ridurilor faciale. Mai precis, femeile care consuma mai putin de o portie de legume verzi si galbene au obtinut ca scor mediu 3, iar femeile care consuma doua sau mai multe portii pe zi din aceste legume au un scor mediu 2.

Dincolo de incantarea cercetatorilor care spera ca au gasit un argument puternic pentru a promova o dieta mai sanatoasa printre femei, se naste intrebarea fireasca: cum arata o femeie care consuma peste 5 portii de legume si fructe zilnic? Ramane sa afli pe pielea ta!

Nu risipi banii pe creme scumpe si pline de substante chimice! O dieta bogata in fructe si legume de toate culorile are mai multe avantaje (si este si mai ieftina!) decat solutiile cosmetice.

Ca sa previi sau sa reduci ridurile, incepe de azi si introdu multe legume in alimentatia ta. Mananca la gustare un ardei galben, iar la pranz sa nu iti lipseasca din salata spanacul… asta in fiecare zi!

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!