Dacă data trecută ți-am dezvăluit câteva trucuri care ajută la scăderea colesterolului, azi îți vorbesc despre nuci. Și despre puterea lor antioxidantă. Acea putere care te ferește de boli prevenind infarctele, accidentele vasculare și multe altele…

Alune, migdale, caju, fistic, nuci românești, alune de pădure, alune pecan, nuci braziliene. Sunt doar câteva exemple de nuci pe care le mâncăm cu plăcere.

Găsești mai jos și cantitatea potrivită ca să nu te îngrași.

Top 3 tipuri de nuci care te feresc de boli

Nucile, adică fructele cu coaja lemnoasă, sunt deja faimoase pentru calitățile extraordinare ale nutrienților pe care îi conțin din belșug.

Îmbunătățirea stării generale de sănătate, protecția antioxidativă, aportul important de fier și magneziu sunt doar câteva…

Care sunt însă cele mai antioxidante, având în vedere că avem zilnic nevoie de minim 5000 de unități ORAC pentru o nutriție optimă și o viață fără boli?

În 2010, un grup de oameni de știință a revoluționat tot ce se știa despre antioxidanți, măsurând capacitatea antioxidantă a 3139 de alimente din toată lumea (Carlsen MH. et al. The total antioxidant content of more than 3100 foods, beverages, spices, herbs and supplements used worldwide publicat in Nutrition Journal, 2010) printre care și cele mai populare și mai consumate nuci.

Click aici și descoperă ce se întâmplă dacă mănânci nuci în fiecare zi!

Capacitatea antioxidantă a fiecărui aliment este exprimată în unități ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) per 100 g de aliment.

În acest top, nucile ocupă locuri de cinste, datorită capacității lor antioxidante deja recunoscute.

Nucile rare și scumpe – pe ultimele locuri în clasament

Surprinzător pentru mulți, nucile greu de găsit pe la noi precum macadamia, nucile braziliene, caju și nucile (semințele) de pin ocupă ultimele 4 locuri în top 10 cu valori sub 2000 de unități ORAC (ceea ce este oricum enorm, având în vedere că pepenele verde, spre exemplu, are 142, iar carnea deloc…).

Valoarea ORAC la următoarele 3 locuri sare de 3100 la alune și ajunge în jur de 4500 pentru migdale și fistic – două nuci gustoase, ușor de găsit pretutindeni.

Nucile românești – în top 3

Podiumul este uimitor prin valoarea antioxidantă a ocupantelor.

Medalia de Bronz: cu 9645 de unități (cam cât ai nevoie în două zile) sunt banalele arahide sau alune de pământ.

Citește și: Nucile românești – sursă nebănuită de sănătate!

Argintul le revine merituos nucilor românești așa cum le știm noi, cu peste 13.500 de unități ORAC (da, uau!). Iar Medalia de Aur revine nucilor pecan (originare din America de Sud), cu aproape 18.000 de unități.

Concluzia ar fi una singură: consumă zilnic nuci!

Dacă înlocuiești cele două gustări zilnice cu 30 de grame de nuci, vei observa ceva schimbări și în siluetă, deoarece nucile sunt sățioase și accelerează arderea grăsimilor. NU mai mult de 30g însă pentru că sunt și foarte calorice.

Nu te strădui să găsești nuci rare și scumpe pe la noi precum caju, macadamia, nuci braziliene sau alte tipuri de nuci.

Alege nucile românești sau arahidele, dar ai grijă să nu fie prăjite în ulei!

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!