Saptamana trecuta iti aratam cum poti sa-ti scazi colesterolul si placut, si eficient. Astazi vin cu un remediu natural care sa previna oboseala si durerea musculara.

Citeste articolul si afla ce sa bei ca sa nu obosesti atunci cand faci miscare.

Ce sa bei ca sa nu obosesti la sala

Te straduiesti sa ajungi la sala de doua-trei ori pe saptamana, dar iti piere entuziasmul cand te gandesti la oboseala sau durerea musculara?

Uita de ciocolata, pastile de vitamina C sau alte recomandari populare, natura are deja o solutie pregatita si pentru acest gen de problema: portocalele.

Parfumat si delicios pentru durere musculara

Conform celor mai recente studii, sucul de portocale consumat zilnic in perioada antrenamentelor intense atenueaza senzatiile de arsura si oboseala musculara.

De fapt, ce te doare cand faci miscare? Acidul lactic care se acumuleaza in muschi cand te antrenezi intens. Cand se acumuleaza in muschi mai rapid decat poate fi absorbit, simti in muschi o senzatie de arsura care te forteaza sa te opresti.

Suc sau portocale intregi?

De ce este nevoie de atatea explicatii? Pentru ca acest acid lactic a fost tinta cercetatorilor intr-un studiu brazilian din 2010 (N. P. Aptekmann, T. B. Cesar. Orange juice improved lipid profile and blood lactate of overweight middle-aged women subjected to aerobic training, publicat in Maturitas), facut pe femei sedentare si supraponderale de varsta mijlocie, introduse intr-un program de miscare aerobica de cate o ora de 3 ori pe saptamana, timp de 3 luni.

Participantelor  (63% obeze si 37% supraponderale) li s-a dat sa bea zilnic 2 cani de suc de portocale, iar nivelul de acid lactic a scazut cu 27%, indicand o imbunatatire in performanta fizica, cu mai putina febra si oboseala musculara.

Bonusuri? Colesterolul rau a scazut cu 15%, cel bun a crescut cu 17%, iar masa de grasime a scazut cu 11%, in conditiile in care participantele nu au facut nicio alta schimbare in alimentatia sau in stilul lor de viata!

Nu iti recomand insa sa bei suc de portocale pentru ca pierzi toate fibrele care incetinesc absorbtia zaharului in sange. Consuma in schimb portocale intregi sau smoothie.

Asa ca, atunci cand faci miscare intensa, bea inainte un smoothie de portocale. Te va ajuta sa faci miscare mai mult, mai eficient si fara dureri musculare deranjante.  In plus, ai un aport crescut de vitamina C si folati – doi nutrienti vestiti pentru calitatile lor antioxidante.

Apasă aici dacă nu reușești să slăbești și ai nevoie de ajutor!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!