Astăzi vreau să-ți arăt de ce este atât de importantă dieta în depresie.

Citește articolul și află ce au descoperit cercetătorii.

Cea mai bună dietă pentru depresie

Depresia afectează peste 150 de milioane de oameni din întreaga lume, iar până în 2020 ar putea deveni a doua cauză, după bolile de inimă, pentru care pierdem ani sănătoși din viață.

Așa că apare inevitabil întrebarea: de ce este depresia atât de frecventă? Ar putea să fie oare o strategie evolutivă care să ne ofere protecție împotriva infecțiilor? Infecția a fost principala cauză a mortalității în întreaga istorie umană, fiind o forță critică în selecția naturală. Într-adevăr, din cauza infecțiilor, speranța medie de viață înainte de perioada industrială era de numai 25 de ani.

Când suferim de o infecție, corpul nostru răspunde simțindu-se slab, obosit și lent. Nu vrem să socializăm, iar singurul lucru pe care dorim să-l facem este să dormim. Aceste simptome sunt similare cu cele pe care le experimentăm în timpul depresiei și sunt excelente pentru combaterea infecțiilor.

Citește și: Veselie din farfurie. Dieta bunei dispoziții!

Inflamația provoacă depresie?

Pentru a explora relația dintre inflamație și sănătatea mintală, trebuie să ne întoarcem în 1887, când această legătură a fost remarcată pentru prima dată de Dr. Julius Wagner-Jauregg, singurul psihiatru care a câștigat vreodată Premiul Nobel (T N Raju. The Nobel chronicles. 1927: Julius Wagner-Jauregg (1857-1940). Lancet. 1998).

Ce dovezi am acumulat în secolul trecut că inflamația provoacă depresie? Știm că persoanele care sunt deprimate au markerii inflamatori crescuți, cum ar fi proteina C reactivă și că bolile inflamatorii sunt asociate cu rate mai mari de depresie. Într-adevăr, descoperim depresia inclusiv în boli inflamatorii mai puțin grave, cum ar fi astmul și alergiile (J D Rosenblat, D S Cha, R B Mansur, R S McIntyre. Inflamed moods: a review of the interactions between inflammation and mood disorders. Prog Neuropsychopharmacol Biol Psychiatry. 2014).

Acest lucru este important, deoarece sugerează că schimbările de dispoziție pot fi direct legate de inflamație și nu sunt pur și simplu rezultatul lui “mă simt rău pentru că am o boală groaznică”.

Descoperă aici cele mai bune combinații care combat inflamația!

Cum prevenim depresia

Așadar, poate o dietă antiinflamatoare să prevină depresia? Pentru a afla răspunsul la această întrebare, cercetătorii au urmărit dietele a aproximativ 43.000 de femei care nu sufereau de depresie timp de aproximativ 12 ani. (M Lucas, P Chocano-Bedoya, M B Schulze, F Mirzaei, E J O’Reilly, O I Okereke, F B Hu, W C Willett, A Ascherio. Inflammatory dietary pattern and risk of depression among women. Brain Behav Immun. 2014)

Cele care au urmat o dietă caracterizată prin consumul de sucuri acidulate, cereale rafinate și carne, au început să sufere de depresie. Această constatare sugerează că inflamația cronică poate sublinia asocierea dintre dietă și depresie.

Dieta cea mai antiinflamatoare este o dietă bazată pe plante, care este capabilă să reducă nivelurile de proteină C-reactivă cu 30% în două săptămâni. Poate ca urmare a proprietăților inflamatorii ale antioxidanților găsiți în plante.

Așadar, veștile sunt bune. Eliminând produsele animale și consumând alimente bogate în antioxidanți, am putea preveni depresia.

Începe și tu chiar de azi cu un smoothie la micul dejun. Rețeta mea este următoarea: o mână de fructe de pădure, două-trei cuburi de spanac congelat, o jumătate de banană, o lingură de semințe de cânepă, o lingură de semințe măcinate de in, o lingură de pudră deshidratată de cătină și restul apă.

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!

Distribuie articolul: