La multi ani si un 2018 suplu si sanatos!

Astazi am pentru tine o dieta perfecta pentru hipertensiune.

Citeste articolul si descopera care este aceasta.

Dieta pentru vindecarea hipertensiunii arteriale

Tensiunea arteriala ridicata este principalul factor de risc pentru deces si invaliditate din lume. American Heart Association, American College of Cardiology si Centers for Disease Control and Prevention recomanda modificarea stilului de viata ca tratament de prima linie, inainte chiar de folosirea medicamentelor, intrucat acestea nu trateaza cauza principala a bolii si pot provoca si reactii adverse. Modificarile recomandate pentru stilul de viata vizeaza controlul greutatii, reducerea cantitatii de sare si alcool, miscare fizica regulata si adoptarea unui plan de dieta DASH.

Dieta DASH

Dieta DASH a fost descrisa ca o dieta lacto-vegetariana, dar nu este. Ea recomanda consumul de fructe, legume si lapte cu continut scazut de grasimi si o reducere a consumului de carne. Se stie de zeci de ani ca produsele de origine animala sunt asociate cu o tensiune arteriala mare. Chinezii din mediul rural, de exemplu, au fost inregistrati cu o tensiune medie de 110 cu 70. Ei consuma plante zilnic si carne doar la ocazii speciale. De fapt, dieta DASH a fost conceputa cu obiectivul numarul unu de reducere a presiunii arteriale prin valorificarea beneficiilor dietei vegetariene, dar cuprinzand suficiente produse de origine animala pentru a o face gustoasa pentru publicul larg.

O meta-analiza recenta a aratat ca dietele vegetariene sunt bune, dar dietele bazate strict pe plante pot fi mai bune. Dietele vegetariene ofera protectie impotriva bolilor cardiovasculare si a unor forme de cancer, dar dieta bazata complet pe plante ofera o protectie suplimentara impotriva obezitatii, hipertensiunii ateriale, diabetului de tip 2 si mortalitatii cauzate de boli de inima. Bazandu-se pe un studiu efectuat pe 89.000 de persoane, cei care nu consuma carne par sa reduca riscul de hipertensiune arteriala la jumatate, dar cei care nu consuma carne, oua si lapte reduc cu 75% acest risc. (L T Le, J Sabate. Beyond meatless, the health effects of vegan diets: findings from the Adventist cohorts. Nutrients. 2014)

Alimente care ofera protectie impotriva hipertensiunii arteriale

De asemenea, studii recente au demonstrat ca exista o serie de alimente care ofera o protectie suplimentara impotriva hipertensiunii arteriale. Cateva linguri de seminte de in rasnite pe zi sunt mai eficiente decat un program de aerobic si are unul dintre cele mai puternice si antihipertensive efecte obtinute vreodata printr-o dieta.

Si pepenele este foarte bun, dar pentru a obtine aceleasi efecte, ar trebui sa mananci 1 kg pe zi. Si vinul rosu ajuta, dar doar daca este inlaturat alcoolul din el (A Figueroa, M A Sanchez-Gonzalez, A Wong, B H Arjmandi. Watermelon extract supplementation reduces ankle blood pressure and carotid augmentation index in obese adults with prehypertension or hypertension. Am J Hypertens. 2012) Totodata, fasolea, mazarea, nautul si lintea se afla pe lista alimentelor care protejeaza impotriva bolilor de inima.

Asadar, cercetatorii recomanda impotriva hipertensiunii arteriale dieta DASH, o dieta lacto-vegetariana combinata cu un consum minim de produse de origine animala, dar si consumul de alimente precum fasolea, nautul, pepenele, lintea si mazare, care ofera o protectie suplimentara in lupta impotriva tensiunii arteriale ridicate.

Incepe si tu chiar de azi si amesteca o lingura plina de seminte de in intr-un iaurt la micul dejun.  Semintele de in este bine sa fie proaspat macinate intr-o rasnita pentru piper, pentru ca altfel trec nedigerate prin intenstin.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!