Iti place vara? Si mie. Mai ales ca pietele sunt pline de legume si fructe care mai de care mai gustoase. De aceea ti-am vorbit atat de mult despre ele in ultimele articole.

Insa vara inseamna si caldura. Multa caldura … am simtit-o pe pielea noastra in ultima luna. Si de cele mai multe ori, caldura vine la pachet cu oboseala, lipsa de concentrare si proasta dispozitie. Ce poti face sa le combati?

Citeste articolul si descopera cel mai ieftin cocteil de energie si buna dispozitie.

Cel mai ieftin cocteil de energie si buna dispozitie

Te cuprinde brusc oboseala in timpul zilei si nu te mai poti concentra? Mai mult, ai o stare de proasta dispozitie si simti ca nu mai ai energie?

Oricat se surprinzator sau banal ti s-ar parea, suferi de deshidratare si tot ce trebuie sa faci este sa bei apa. Efectul este aproape instantaneu.

Apa pentru inima si minte

Apa este, de departe, nutrientul nr. 1 in dieta noastra cea de toate zilele. Sau ar trebui sa fie. Cercetatorii au descoperit ca apa are si un rol protector, deoarece hidratarea corespunzatoare scade riscul de boli cardiace si cancer (Le Bellego et al. Understanding fluid consumption patterns to improve healthy hydration. 2010)

Nu trebuie sa fii om de stiinta ca sa afirmi ca apa este esentiala pentru supravietuire, insa doar recent stiinta a inceput sa inteleaga rolul apei in mentinerea functiilor cerebrale. Creierul este peste 80% apa, asadar deshidratarea micsoreaza creierul, la propriu, ceea ce se asociaza cu tulburari cognitive niveluri scazute de energie, lipsa de concentrare si proasta dispozitie.

Chiar si o stare de deshidratare usoara provocata de mersul pe jos intr-o zi caniculara poate altera performanta creierului (M Sécher, P Ritz. Hydration and cognitive performance. Jounal of Nutrition, Health & Aging. 2012).

Apa pentru energie si buna dispozitie

Pe langa legatura dintre apa si performantele cognitive, cercetari recente sugereaza ca si starea noastra de spirit este influentata de consumul de apa (N A Masento et al. Effects of hydration status on cognitive performance and mood. The British journal of nutrition. 2014).

Abia in 2013 s-a publicat primul studiu care investiga efectele deshidratarii usoare asupra unor sentimente si stari de spirit. Cercetatorii au descoperit ca cele mai importante efecte ale privarii de fluide sunt somnolenta, confuzia si oboseala, niveluri mai scazute de energie si concentrare. Iti suna cunoscut (N Pross et al. Influence of progressive fluid restriction on mood and physiological markers of dehydration in women. The British journal of nutrition. 2013).

Vestea buna data de acelasi studiu este ca, imediat ce bei apa, efectele neplacute legate de lipsa de concentrare, starea proasta si confuzie dispar aproape instantaneu! Apa este absorbita foarte rapid, fiindu-i necesare mai putin de 5 minute sa parcurga drumul dintre gura si fluxul sanguin.

Ca o curiozitate, s-a demonstrat ca apa rece se absoarbe cu 20% mai repede decat apa la temperatura camerei (D N Bateman. Effects of meal temperature and volume on the emptying of liquid from the human stomach. Journal of Physiology. 1982).

Ai grija ca permanent sa bei suficienta apa. Deshidratarea, chiar si usoara, te poate face sa te simti prost… la propriu, deoarece atrage dupa sine confuzie si lipsa de concentrare, dar si la figurat, stricandu-ti buna dispozitie.

Bea un pahar mare de apa cu 2 felii de lamaie chiar acum! Descopera cum te vei simti mult mai bine in mai putin de 5 minute! Ajuta si la slabit.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!