Iti dadeam in mailul trecut un „leac babesc” despre cum poti preveni raceala prin gargara cu apa sarata sau cu ceai verde. O metoda simpla si care da rezultate. Din prima.

In continuare, vreau sa iti dau un articol despre cum te ajuta legumele, fructele si laptele sa previi gripa. Da, probioticele nu inseamna doar viata sanatoasa, ci si prevenirea bolilor.

Citeste mai jos si vezi ce trebuie sa faci. Din curiozitate :)

Cum sa previi gripa?

Cand vine sezonul de iarna, cea mai mare teama a noastra in prvinta sanatatii este gripa. Este enervanta, epuizanta, costisitoare si adesea de durata. Ne afecteaza calitatea vietii, asadar, trebuie sa facem tot ce ne sta in putinta sa o evitam si, daca se intampla totusi, sa o scurtam. Si cum facem asta? Ca de obicei, stiinta are un raspuns verificat: probioticele.

Probioticele intaresc sistemul imunitar

In 2001, Journal of American College of Nutrition a publicat doua studii care demonstrau ca probioticele (iaurt, iaurt si lapte de soia, varza murata, lapte batut, chefir, branza de vaci fermentata etc.) au efecte de intarire a sistemului imunitar (Y. H. Sheih et al. Systemic immunity-enhancing effects in healthy subjects following dietary consumption of the lactic acid bacterium Lactobacillus rhamnosus HN001 si H. S. Gillet al. Enhancement of immunity in the elderly by dietary supplementation with the probiotic Bifidobacterium lactis HN019).

In ambele studii, subiectii au urmat un regim bogat in probiotice timp de 3-6 saptamani si s-a constatat o crestere semnificativa a capacitatii leucocitelor sa distruga potentialii invadatori si celulele canceroase. Mai mult, chiar si la cateva saptamani dupa ce consumul de probiotice a incetat, functia imuna era de doua ori mai puternica decat la inceputul studiului. Rezultate similare s-au constatat in ambele studii folosind o tulpina probiotica diferita.

Un sistem imunitar puternic previne si amelioreaza durata si simptomele gripei

Cum se traduc aceste rezultate obtinute cu probiotice in prevenirea gripei? Raspunsul a venit dupa 10 ani printr-un alt studiu dublu-orb aleatoriu, controlat cu placebo (A. Berggren et al. Randomised, double-blind and placebo-controlled study using new probiotic lactobacilli for strengthening the body immune defence against viral infections. European Journal of Nutrition, 2011).

Acest studiu de 12 saptamani a aratat ca cei ce au consumat probiotice au suferit mai putine infectii virale, au avut emnificativ mai putine zile de boala si mai putine simptome de gripa comaprativ cu grupul placebo.

Asadar probioticele previn gripa si amelioraza simptomele si durata, daca totusi te afecteaza. Atentie, insa, ce probiotice consumi, avand in vedere ca multe provin din lactate ce nu sunt intotdeauna la standarde europene de calitate. O sursa mai sigura sunt muraturile (castravetii, varza) preparate in stil traditional, fara conservanti si coloranti, iar, mai recent, s-a descoperit ca si fructele si legumele crude au un potential probiotic ce trebuie explorat. (B. Vitali et al. Novel probiotic candidates for humans isolated from raw fruits and vegetables. Food Microbiology, 2012)

Probioticele imbunatatesc sistemul imunitar, care devine mult mai puternic in lupta cu infectiile virale precum gripa.

Ca sa te protejezi de gripa si de aspectele ei ce iti pot tulbura stilul de viata, incepe de azi si consuma probiotice din belsug, incepand cu muraturi ca la mama acasa (fara ulei) si cu lactate fermentate de buna calitate (si continut redus de grasimi).

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, trimite-l si la prieteni.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!