Dacă marți ți-am arătat cum te pot ajuta leguminoasele să tratezi boala vasculară periferică, astăzi am pregătit un articol pentru cei care au copii. Rezultatele studiilor sunt aplicabile însă și adulților. Este vorba de deshidratare. Și de efectele pe care le poate avea un simplu pahar cu apă.

Îți dezvălui 3 semne clinice ale deshidratării: buze uscate, salivă cleioasă și urină închisă la culoare (cea normală e galben pai). Sfatul meu: bea apă ca să nu ajungi la aceste simptome.

Un pahar de apă îți face copilul mai deștept?

Știai că deshidratarea, chiar de scurtă durată, provoacă amețeli, dificultăți de concentrare și somnolență, mai ales la copii?

Află cum să combați deshidratarea cu cel mai ieftin cocteil de energie și bună dispoziție!

Deci câtă APĂ bea copilul tău de când se scoală până pleacă de acasă, și apoi până se întoarce de la școală?

Da, apă, căci studii recente arată că un pahar de apă îmbunătățește instantaneu performanțele școlare ale elevilor din clasele primare.

Un studiu american din 2009 (Should children drink more water?: The effects of drinking water on cognition in children de C. J. Edmonds si D. Burford, publicat in Appetite) a implicat elevi de clasa a doua și a treia, cărora li s-a dat aleatoriu să bea apă, apoi li s-a dat o lucrare de control…

Cei care au băut apă s-au descurcat semnificativ mai bine.

Citește și: De ce nu sunt bune sucurile pentru copii și cu ce pot fi înlocuite?

Concluziile studiului arată că un elev aflat într-o stare ușoară de deshidratare își poate îmbunătăți performanțele cognitive…cu un pahar de apă.

Dar cei de clasa I? Istoria se repetă într-un studiu similar din același an (Does having a drink help you think? 6-7-Year-old children show improvements in cognitive performance from baseline to test after having a drink of water de C. J. Edmonds si B. Jeffes, publicat in Appetite), în care micuții au fost lăsați să bea câtă apa dorea fiecare.

Din nou – îmbunătățiri semnificative în efectuarea diverselor sarcini școlare, ceea ce a dus la aceeași concluzie: apa e bună pentru performanța școlară.

84% din copii sunt deshidratați

Cel mai recent studiu și cel mai mare de până acum (Effects of drinking supplementary water at school on cognitive performance in children de R. Fadda et al, publicat in Appetite in 2012) a descoperit o proporție îngrijorătoare de copii deshidratați. La prima oră a dimineții, când ajungeau la școală, 84% din ei erau într-o stare ușoară sau moderată de deshidratare.

Mai mult, deshidratarea este corelată și cu o capacitate mai scăzută de a memora numere.

Așadar, pe lângă un pachețel delicios și sănătos, nu uita să pui zilnic în ghiozdanul copilului tău și o sticlă de 0,5 l de apă. Ca să fie mai deștept!

Apă sau un ceai de fructe dacă nu vrea apă, dar nu sucuri! Sucurile din păcate nu hidratează corespunzător.

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

Ca întotdeauna, aștept feedback-ul tău la cristian@kilostop.ro. Dacă ți-a plăcut, dă click pe butonul de SHARE de mai jos ca să-l trimiți și prietenilor tăi de pe Facebook.

Multă sănătate și nu uita: mănâncă variat, nu prea mult, în special vegetale!