Azi vin cu un articol despre cum sa nu uiti cine esti la batranete.

Alzheimerul sau dementa, dupa cum este denumita de catre medicii neurologi, este o boala fara leac (da, ai citit bine), ce determina pierderea memoriei.

Nu este o noutate ca este cel mai des intalnita boala in zilele noastre, alaturi de cancer.

Daca ti-as spune ca exista o metoda simpla ca sa-ti educi creierul si sa o previi?

Citeste mai jos si vezi despre ce vorbesc.

Cum sa nu faci Alzheimer la batranete

Din pacate, batranetea nu vine la pachet neaparat cu intelepciune, ci cu boli neurodegenerative, pierderi de memorie si cu Alzheimer…

Sanatatea creierului este vitala daca nu vrei sa uiti cine esti cand imbatranesti. Prin urmare, in afara de lectura, cu ce ne putem hrani creierul ca sa-l metinem activ si sanatos?

Desi reprezinta numai 2% din greutatea noastra totala, creierul ne consuma 50% din energie. Bolile ce afecteaza creierul pot jefui persoanele in vasta de independenta, de amintiri si de identitate. Din fericire, mama natura are solutii si in acest sens. Chiar mai mult, se pare ca fructele de padure doldora de polifenoli intineresc creierul!

Mai precis, fitonutrientii numiti antocianidine sunt resonsabili cu superba culoare purpurie a fructelor de padure si singurii capabili sa ajunga pana la zonele invatarii si memoriei din hipocampus. (E. P. Cherniack. A plant-tastic treatment for cognitive disorders. Maturitas, 2012).

In 2010, unui grup de persoane in varsta cu problem de memorie i s-a administrat zilnic suc de coacaze (R. Krikorian et al. Blueberry supplementation improves memory in older adults. Journal of Agriculture and Food Chemistry, 2010). Schimbarile observate dupa 12 sapatamani i-au facut pe cercetatori sa recomande sucul de coacaze pentru inversarea procesului de imbatranire a creierului!

Strugurii negri au un efect similar, imbunatatind memoria si invatarea lingvistica (R. Krikorian et al. Concord grape juice supplementation improves memory function in older adults with mild cognitive impairment. British Journal of Nutrition, 2010).

Fructe, nu sucuri de fructe

Atentie, studiile se fac pe sucuri de fructe pentru ca sunt controlate cu un grup placebo, iar o imitatie a fructelor nu poate fi creata ca sa “pacaleasca” acest grup de control. Insa iti recomand ca intotdeauna sa consumi fructul intreg pentru a beneficia de intreaga lui putere antioxidanta.

Exista insa si un studiu amplu care se bazeaza pe consumul fructelor de padure, nu al sucurilor, efectuat pe peste 16.000 de particupanti de peste 80 de ani (E. E. Devore et al. Dietary intakes of berries and flavonoids in relation to cognitive decline. Annals of Neurology, 2012).

Conform rezultatelor redactate dupa 11 ani de masuratori, “un aport mai mare de flavonoide, in special din fructe de padure, pare sa reduca rata de declin cognitiv la adultii in varsta.” Mai precis, diferentele observate intre consumatori si non-consumatori sunt de peste 2 ani si jumatate.

Daca vrei sa te bucuri de luciditate si de amintiri pana la adanci batraneti, mananca zilnic o portie (150-200 g) din fructele tale de padure preferate.

Consumul lor este asociat cu intarzierea imbatranirii creierului cu circa 2 ani si jumatate, datorita fitonutrientilor antociani care ajung la creier.

Asa ca incepe de azi si mananca jumatate de pahar de fructe de padure ca sa-ti “educi” creierul si sa fii sanatos la batranete!

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Distribuie articolul: