Ce aliment iti protejeaza ficatul

Nu este prima oara cand iti vorbesc despre cum poti avea grija de ficatul tau. In articole mai vechi, iti povesteam cum te ajuta nucile si fasolea sa tii colesterolul in frau.

Ficat gras? Colesterol mare? Iti suna cunoscut?

Citeste articolul si afla ce aliment care-ti protejeaza ficatul au mai descoperit cercetatorii.

Ce aliment iti protejeaza ficatul

Doctorii se confrunta tot mai frecvent cu boala ficatului gras, cauzata de diete excesive si nesanatoase. Ignorat si intoxicat de grasimi, ficatul gras poate fi fatal. Natura are, din nou, un raspuns simplu pentru prevenirea si ameliorarea problemei.

Noi descoperiri stiintifice recomanda fulgii de ovaz, deja recunoscuti pentru beneficiile lor multiple, ca terapie pentru ficatul gras, dar si ca metoda de a-ti pastra silueta si un ficat sanatos si performant.

Beneficii deja demonstrate ale fulgilor de ovaz

Cercetarile facute in ultimii zeci de ani au demonstrat si reconfirmat ca consumul regulat de ovaz are efecte similare cu medicamentele in scaderea colesterolului si a zaharului din sange si in stimularea sistemului imunitar. In plus, lupta eficient impotriva cancerului, este antioxidant, anti-inflamator si extrem de util in controlul greutatii corporale (R Singh, S De, A Belkheir. Avena sativa (Oat), a potential neutraceutical and therapeutic agent: an overview. Critical Reviews in Food Science and Nutrition, 2013).

Spre exemplu, fibra solubila din fulgii de ovaz formeaza un gel in stomac care intarzie golirea acestuia, facand astfel sa persiste senzatia de satietate pentru o perioada mai lunga, ceea ce ajuta la pierderea in greutate, apoi are si alte efecte in intestinul subtire si gros (R. Giacco et al. Whole grain intake in relation to body weight: From epidemiological evidence to clinical trials. Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases, 2011).

Beneficii noi si neasteptate la nivelul ficatului

Pe langa talie, se pare ca si ficatul are de castigat daca mananci zilnic fulgi de ovaz. Intr-un studiu controlat cu placebo, participantii au fost impartiti in doua grupuri: unii au consumat o imitatie de fulgi de ovaz, iar ceilalti fulgi de ovaz adevarat, fara alte interventii alimentare. Deloc surprinzator, 90% din membrii grupului care a consumat fulgi de ovaz adevarat au pierdut in greutate, iar celalalt grup deloc. Surpriza a fost imbunatatirea semnificativa a functiei ficatului in grupul care a consumat fulgi adevarati (H. C. Chang et al. Oat Prevents Obesity and Abdominal Fat Distribution, and Improves Liver Function in Humans. Plant Foods for Human Nutrition, 2013).

Ficatul gras cauzat de excesul de alimente, nu de excesul de alcool, este in prezent cea mai frecventa cauza a bolii hepatice care poate duce la ciroza si cancer. In Statele Unite, a fost descoperit la autopsia a peste 90% din persoanele obeze (H. C. Masuoka and N. Chalasani. Nonalcoholic fatty liver disease: an emerging threat to obese and diabetic individuals. Annals of New York Academy of Science, 2013).

In 2013, un alt studiu a confirmat rolul protector al cerealelor integrale asupra ficatului, dar si ca cerealele rafinate (paine alba, paste albe etc.) se asociaza cu un risc crescut de boala (M. Georgoulis et al. The impact of cereal grain consumption on the development and severity of non-alcoholic fatty liver disease. European Joural of Nutrition, 2013).

Incepe-ti ziua cu un bol de fulgi de ovaz sau cereale integrale cu iaurt si fructe proaspete. Silueta se subtiaza, tractul intestinal functioneaza corect, iar ficatul este protejat. Pentru un efect si mai spectaculos, inlocuieste toate fainoasele bazate pe cereale rafinate cu variantele lor din faina sau cereale integrale.

Asa ca te provoc sa mananci chiar azi un mic dejun delicios: un iaurt in care sa adaugi fulgi de ovaz si fructele tale preferate: capsuni, afine, portocale, orice…doar proaspete sa fie! Pentru un ficat sanatos si o viata mai buna!

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare