Dieta care te ajuta sa ai un corp tonifiat

Saptamana trecuta iti aratam cum poti sa te feresti de boala cumplita numita Alzheimer. Astazi vreau sa-ti arat cum poti sa ai un corp tonifiat chiar si la 80 de ani.

Citeste articolul si descopera care este dieta care te ajuta sa nu pierzi masa musculara nici chiar la batranete.

Adaosul de proteine – mit sau realitate

Persoanele sedentare care au peste 65 de ani pierd aproximativ 1% din masa musculara in fiecare an. Orice om care sta intins in pat toata ziua, la un moment dat isi va pierde masa musculara. Dar varstnicii pot pierde aceasta masa musculara de sase ori mai repede decat oamenii tineri.

Efectele proteinelor asupra organsimului

Un studiu important (I Sample. Diets high in meat, eggs and dairy could be as harmful to health as smoking. The Guardian, March 5, 2014) a avut ca scop analiza efectelor unei diete bogate in proteine (carne, oua, lactate). Rezultatele studiului au fost uimitoare si dramatice. Astfel, persoanele sub 65 de ani care consuma carne, oua si produse lactate in cantitati mari prezinta un risc de 73 de ori mai mare de aparitie a diabetului zaharat si a cancerului. Cei care consuma moderat aceste proteine prezinta un risc de 23 de ori mai mare, comparativ cu persoanele care mananca numai 50 g de proteine pe zi. Asadar, doar o dieta echilibrata si cu un aport de proteine mic e asociata cu o viata mai lunga.

Rezultatele studiului sugereaza si ca aportul scazut de proteine in timpul varstei mijlocii, urmata de un consum ridicat de proteine pentru varstnici, poate optimiza durata de viata. Specialistii au sugerat ca oamenii de peste 65 de ani au nevoie de un continut proteic mai mare. Acest lucru a creat insa o adevarata controversa. Asa ca au aparut numeroase studii care au incercat sa demonteze aceasta ipoteza si sa ofere rezultate care nu confirma necesitatea unui numar mai mare de proteine pentru persoanele varstnice.

Un astfel de studiu, efectuat in Japonia, a demonstrat ca aceste scaderi ale masei musculare la varstnici pot fi tinute sub control. Se pare ca paricipantii au fost informati cu privire la rezultatele puterii lor musculare, ceea ce i-a determinat pe acestia, in special pe barbati, sa faca eforturi si sa se antreneze, reusind sa isi imbunatateasca masa musculara. (H Shimokata, F Ando, A Yuki, R Otsuka. Age-related changes in skeletal muscle mass among community-dwelling Japanese: a 12-year longitudinal study. Geriatr Gerontol Int. 2014 Feb;14 Suppl 1:85-92.)

Dieta proteica cu legume

Asadar, care este solutia, avand in vedere ca este deja dovedit ca batranii pierd foarte usor masa musculara? Este foarte simplu: legumele. Consumul unui numar mare de legume a fost asociat cu reducerea la jumatate a scaderii masei musculare. (J Kim, Y Lee, S Kye, Y S Chung, K M Kim. Association between healthy diet and exercise and greater muscle mass in older adults. J Am Geriatr Soc. 2015 May;63(5):886-92.) Efectul alcalin al legumelor poate neutraliza acidoza metabolica ce apare odata cu varsta si care faciliteaza descompunerea musculara. Fasolea si alte legume de acest tip sunt singurele surse majore de proteine care au fost asociate cu o crestere a masei musculare la femeile cu varste cuprinse intre 18 si 79 de ani.

Asadar, daca alegem sa crestem consumul de proteine dupa varsta de 65 de ani, ar fi de preferat ca acestea sa aiba la baza plante care ne protejeaza organsimul si musculatura. Incepe si tu chiar de azi cu o mancare de mazare la pranz, alaturi de o salata mare de legume proaspete.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro. Daca ti-a placut, da click pe butonul de SHARE de mai jos ca sa-l trimiti si prietenilor tai de pe Facebook.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!

Citeşte şi alte articole asemănătoare