Daca marti am analizat legatura dintre longevitate si fasole, mazare, naut, soia sau porumb, astazi vreau sa-ti vorbesc despre cum te pot ajuta nucile sa iti protejezi inima. Pentru ca … nu-i asa? … bolile cardiace ne dau batai de cap multora dintre noi.

Asadar, citeste articolul si descopera cum te ajuta nucile sa ai artere mai sanatoase.

Nucile romanesti – sursa nebanuita de sanatate

A venit toamna cu bunatatile ei… „Mere, pere in panere,/Prune bune si alune,/Si gutui amarui,/Cu puf galben ca de pui./Si tot felul de legume,/De nu le mai stii pe nume.” Printre aceste bunatati se numara cu siguranta si nucile, pline de proteine, grasimi sanatoase si longevitate pe saturate…

Astazi iti voi vorbi despre cateva proprietati uimitoare ale nucilor, in speranta ca iti vei face provizii serioase de nuci in aceasta perioada, cand se vand la kg la coltul strazii…

Nucile protejeaza inima

Nucile romanesti amintesc de creier, iar acesta asemanare a formelor i-a convins si pe oamenii de stiinta sa le testeze si sa demonstreze ca sunt excelente pentru memorie si concentrare.

Click aici și află cum să-ți protejezi plămânii cu broccoli!

Cand sparg o nuca pe jumatate, eu personal vad doua inimi gemene. Nu, nu sunt un romantic … dar pastrand acelasi principiu al asemanarii cu organul pentru care sunt bune, stiinta confirma ca nucile fac minuni si pentru inima si vasele care o inconjoara.

Mai precis, daca nu mananci nuci, riscul de a muri de boli de inima se dubleaza, comparativ cu cei ce consuma cel putin 30 g pe saptamana (M Guasch-Ferré et al. Frequency of nut consum-ption and mortality risk in the PREDIMED nutrition intervention trial. BMC Medicine. 2013).

Cum este posibil sa scadem mortalitatea cardiaca cu 50%, cand nucile scad colesterolul cu doar 5%? Se pare ca nucile protejeaza inima prin imbunatatirea functiei arteriale.

Nucile fac sangele sa circule mai bine

O analiza a studiilor dedicate nucilor (P Casas-Agustench et al. Nuts, hypertension and endothelial function. Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Disease. 2011) a descoperit cinci studii clinice care analizeaza efectul consumului de nuci asupra capacitatii de a relaxa si a deschide arterele, acestea fiind considerate un excelent „barometru” al sanatatii vasculare.

In acest sens, toate studiile privind nucile (peste 20) arata o imbunatatire a functiei arteriale, mai ales cand inlocuiesc o parte din carne si lactate din dieta zilnica (SG West et al. Effects of diets high in walnuts and flax oil on hemodynamic responses to stress and vascular endothelial function. Journal of American College of Nutrition. 2010).

Citește și: Ce aliment îți protejează ficatul!

Nu uita ca, pe langa efectele protectoare asupra creierului, inimii si arterelor, nucile contin minerale esentiale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C si E, peste 20 de aminoacizi, grasimi nesaturate si proteine. De aceea, ele trebuie sa fie un aliment de baza in cadrul unei diete sanatoase.

Datorita asocierii nucilor cu longevitatea, o inima si artere sanatoase, iti recomand sa consumi toata toamna si iarna o gustare zilnica 15 jumatati de nuca (30 g) . O poti servi dupa amiaza sau o poti adauga in iaurtul cu cereale integrale de dimineata. Daca vrei sa slabesti nu depasi 10 jumatati pentru ca sunt destul de calorice. 10 jumatati = 125 de Calorii.

Click aici daca vrei sa slabesti sau sa inveti sa mananci sanatos!

Ca intotdeauna, astept feedback-ul tau la cristian@kilostop.ro sau prin Reply la acest e-mail. Iar daca ti-a placut, trimite mail-ul si prietenilor.

Multa sanatate si nu uita: mananca variat, nu prea mult, in special vegetale!